Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

První škodovka na elektřinu vyjede na silnice příští rok

Paříž /FOTOGALERIE/ - Novou škodovku si místo na benzince natankujete v garáži v elektrické zásuvce. Na silnice vyjede z Mladé Boleslavi příští rok.

29.9.2010 7
SDÍLEJ:

Šéf Škody Auto Winfried Vahland představil novinářům novou Škodu Octavia E GreenLine.Foto: čtk

Zvýší se vám sice účet za elektřinu, za benzin však ušetříte a ušetříte také přírodu. S podobnou ideou přichází automobilka z Mladé Boleslavi. Škoda Auto totiž ve středu ve 20 hodin představila na pařížském autosalonu v podobě konceptu Octavia Green E Line poprvé studii vozu s čistě elektrickým pohonem.

Na silnice v roce 2011

A tento vůz není žádné scifi. „Konkrétní automobily s elektrickým pohonem vyjedou na české silnice už v roce 2011,“ řekl Boleslavskému deníku mluvčí Škody Auto Evžen Krauskopf. Je však možné, že elektromotor bude v jiném voze, než ve Škodě Octavii.

„Octavia Green E Line ideálně ztělesňuje hodnoty naší značky. Spojuje přání individuální mobility s naším cílem chránit životní prostředí,“ řekl Winfried Vahland, předseda představenstva Škody Auto při představení vozu.

Výkon elektromotoru až 85 kW

Studie Green E Line vychází z modelu Škoda Octavia Combi. Svou modulární konstrukcí podlahy je sériový model ideálně vhodný pro montáž baterie, elektronické řídicí jednotky a elektromotoru. Elektromotor podává v trvalém provozu výkon 60 kW, maximální výkon činí 85 kW.

Nejvyšší točivý moment o hodnotě 270 Nm je k dispozici už při rozjezdu, což je dáno charakteristikou tohoto pohonu, Díky tomu je možné výrazné zrychlení z místa. Tato agilita je ideální zejména v městském provozu. Octavia Green E Line akceleruje z 0 na 100 km/h za pouhých dvanáct sekund. Maximální rychlost je omezena na 135 km/h.

Dojezd na "baterku" 140 kilometrů

Elektrickou energii čerpá Octavia Green E Line z moderního ion-lithiového akumulátoru. Dojezd 140 kilometrů splňuje požadavky většiny řidičů, kteří v Evropě dojíždějí do zaměstnání. Baterie se skládá ze 180 jednotlivých lithium-iontových článků o průměru 150 mm a délce 650 mm. Akumulátor má kapacitu 26,5 kilowatthodin, jeho hmotnost činí zhruba 315 kilogramů.

Blok akumulátoru je umístěn pod střední a zadní podlahou a částečně i v zavazadlovém prostoru. Prostor pro posádku a objem zavazadlového prostoru to téměř neomezuje. Pro pasažéry je k dispozici pět plnohodnotných míst k sezení. Prostor pro posádku je totožný s tím, který nabízí běžná Octavia Combi se spalovacím motorem.

Řidič Octavia Green E Line zůstává díky inteligentním ukazatelům na přístrojové desce vždy pánem situace. Permanentně dostává důležité informace o aktuálním výkonu, spotřebě a stavu nabití akumulátoru i o zbývajícím dojezdu vozu. Displej navigačního systému navíc zobrazuje aktuální tok energie. Řidič tak v každé situaci ví, zda právě proud spotřebovává nebo zda je energie získávána zpět – například při brzdění nebo brzděním motorem při sjíždění svahu.

"Ekologický" design

Ekologický pohon Škody Octavia Green E Line se projevuje také na vnějším vzhledu. Studie je nalakována v odstínu perlová bílá. Chromované prvky na přídi, zádi a na kolech tvoří decentně elegantní akcent. Působivý barevný kontrast proti tomu tvoří lesklá černá střecha vozu. V ní se nachází panoramatické střešní okno s integrovanými fotovoltaickými články.

Už v průběhu roku 2011 plánuje Škoda vyslat na silnice testovací flotilu vozů Octavia Green E Line. Od tohoto praktického testu automobilka očekává doplňující poznatky pro další vývoj elektrického pohonu.

„S konceptem Octavia Green E Line Škoda prokazuje svou schopnost inovace a svou technologickou kompetenci i v této perspektivní oblasti. Mobilita pro lidi a čisté automobily pro životní prostředí – to jsou závazky společnosti Škoda. To je budoucnost – mobilita bez emisí,“ zdůraznil Krauskopf.

Autor: Pavel Svačina

29.9.2010 VSTUP DO DISKUSE 7
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
2 5

Vznikne dálniční obchvat Česka? Rodí se již v hlavách úředníků

Šéf hnutí ANO Andrej Babiš se sešel s prezidentem Milošem Zemanem v Lánech
8 14

Dvě třetiny osobností regionů nejsou spokojeny s výsledky voleb

Nepozvaný Cimrman a nejhlasitější skladba světa: zhlédněte nejlepší videa dne

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku od něděle 22. do pondělí 23. října 2017.

Za propad ČSSD a TOP 09 mohou podle politologa chyby i nepřesvědčiví lídři

/INFOGRAFIKA, ANKETA/ Povolební rozčarování zažívá strana, která od roku 2006 neměla méně než dvacet procent hlasů. Dramatický propad sociálních demokratů věštil předseda poslaneckého klubu Jeroným Tejc. „Varoval jsem před ním už na březnovém sjezdu strany,“ připomněl končící poslanec.

AUTOMIX.CZ

Tohle opravdu není Superb. Škoda v Číně prodává jednu zvláštnost

Pro Škodu je čínský trh velice důležitý, prodá na něm totiž nejvíc aut. Věnuje mu proto zvláštní pozornost, což je nově znát i na omlazené Octavii. Verze pro čínské zákazníky se totiž od té evropské poměrně dost liší. Samozřejmě to ale není poprvé, co jsou modely určené pro jiné trhy pozměněné.

Zákeřný meningokok vzal život mladé dívce

Život 18leté dívky si v Ostravě vyžádalo v minulých dnech meningokokové onemocnění. Onemocnění mělo v jejím případě velmi rychlý průběh. Mladá pacientka zemřela do 24 hodin poté, co se u ní projevily problémy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT