Součástí staveb jsou kromě výměny povrchu vozovky a jejího rozšíření do stran i úpravy mostů a posunutí mýtných bran. Podobně jako na předešlých úsecích budou práce probíhat za provozu, přičemž ředitelství požaduje po stavební firmě zaručení průjezdnosti dvěma pruhy v obou jízdních směrech.

Uvedené částky nemusí být konečnou cenou. Dá se naopak předpokládat, že stavební firmy ve výběrovém řízení nabídnou nižší částky. Sedmikilometrový úsek mezi Šternovem a Psáři, který odpovídá současnému tendru na opravu komunikace z Měřína do Velkého Meziříčí, se loni podařilo vysoutěžit za zhruba půl miliardy korun. Původní předpokládanou cenu projektu přitom ŘSD odhadlo na více než 900 milionů korun.

Podobných slev proti předpokládané ceně se podařilo dosáhnout i na zbylých stavbách dálnice. Podle ŘSD je to způsobeno snížením rozpočtu na dopravní stavby. Z toho plyne větší poptávka po zakázkách. Samy stavební firmy si nicméně na nízké ceny dosahované v tendrech stěžují a vzájemně se obviňují z nabízení podnákladových cen.

Nejvytíženější tuzemská dálnice je nyní zhruba deset let za svojí životností. Celá oprava D1 mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle odhadů ministerstva mohla stát asi 14 miliard korun, počítá se s využitím peněz z Evropské unie.