Na trhu tak vznikne třetí největší stavební spořitelna s téměř milionem klientů.

Skupina Raiffeisen nakoupila sto procent akcií Hypo stavební spořitelny loni v listopadu. Od té doby se čekalo na definitivní verdikt České národní banky, aby se obě společnosti mohly spojit. ČNB nakonec fúzi schválila. Značka Hypo stavební spořitelny zanikne k 1. dubnu, kdy ji kompletně nahradí název Raiffesen stavební spořitelna.

„Tato fúze nás výrazně posílí nejen jako novou instituci. Budeme dostupnější, budeme rychlejší,“ říká předseda představenstva Raiffeisen stavební spořitelny Jan Jeníček. Jak k tomu dodal, Raiffeisen stavební spořitelna má velké plány i v boji s konkurencí. V dohledné době chce zvýšit svůj podíl na trhu nad dvacet procent a dále růst.

„Po změně akcionářské struktury Modré pyramidy je fúze Raiffeisen stavební spořitelny a Hypo stavební spořitelny jen dalším důkazem, jak je trh stavebního spoření stále velmi atraktivní, a to nejen pro klienty, ale i pro akcionáře a pro státní politiku bydlení,“ okomentovala fúzi konkurentů mluvčí Stavební spořitelny České spořitelny Hana Trhoňová.

Na otázku, zda Česká spořitelna má z nového konkurenta obavy, odpověděla: „Slovo obava není na místě, protože Stavební spořitelna České spořitelny respektuje a vnímá všechny své konkurenty bez ohledu na jejich aktuální velikost.“

Samotní klienti zanikající Hypo stavební spořitelny se nemusí bát, že by je fúze poškodila. Vedení Raiffeisen oznámilo, že všechny doposud uzavřené smlouvy zůstanou v platnosti.