Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ředitelka společnosti USSPA: S plagiátory nebojujeme, snažíme se být před nimi

Praha /ROZHOVOR/ - Vznik dnes největšího českého výrobce vířivek USSPA, spadá do roku 1995. Letos tak slaví už 20. výročí od založení. „Vyvážíme do 20 zemí světa a patříme mezi tři největší hráče na evropském trhu," říká ředitelka firmy z Dolní Dobrouče Kateřina Kadlecová.

1.6.2015
SDÍLEJ:

KATEŘINA KADLECOVÁ. Foto: USSPA

Jaké byly začátky působení vaší firmy na českém trhu?

Nebyly snadné. Už proto, že tenkrát nikdo nevěděl, co je spa, k čemu je dobrá a že by si ji mohl pořídit domů. Navíc jsme začínali ve východních Čechách, mimo větší centra, a v době, kdy se na odpočinek příliš nedbalo. Ale věřili jsme, že i v Česku nazraje čas, kdy lidé začnou relaxovat chytře. A tak jsme na sebe vzali úlohu propagátorů tohoto trendu.

Vše vlastně začalo mým pobytem v Americe. Školní rok 1992/1993 jsem trávila jako jeden z prvních porevolučních výměnných studentů Rotary International v Americe, kde jsem si poprvé vířivku vyzkoušela. Když jsem se vrátila, táta byl plný odhodlání začít podnikat a rozhodoval se o tom, kterým směrem se vydat. Při debatě o inspirativních zkušenostech z prožitého roku, které by mohly být předmětem pro jeho podnikání, mě napadly právě vířivky. Táta se pro ně nadchl, viděl v nich budoucnost, a to nejen ve spojení se sportem. Věřil v rostoucí potenciál efektivní regenerace nejen pro sportovce, což se potvrdilo. Vsadili jsme na hodnoty wellness, které bylo tehdy teprve rodícím se hnutím. Firmu pak táta za velké podpory maminky začal budovat od nuly. Dnes jsme jedničkou na českém trhu a řadíme se mezi nejvýznamnější evropské výrobce.

Co považujete za klíčový krok, který vám pomohl k prosazení se?

Klíčové bylo určitě rozhodnutí začít vlastní výrobu a vývoj. Sázka na původní design, důslednou kvalitu a technologické inovace se ukázala být správnou cestou. Pomohla nám odlišit se, mít důležité procesy ve vlastních rukou a také flexibilně reagovat na potřeby zákazníků.

V čem podle vás spočívá úspěch společnosti USSPA?

Myslím si, že je to naší „opravdovostí" a dlouhodobě transparentním chováním na trhu momentálně přesyceném výrobky rozporuplné kvality a plagiáty. Úspěch tkví především v našem přístupu, je to určitě i v kvalitě a profesionálních službách, což ale považujeme za samozřejmý základ. Naše firma, to je především tým lidí, rodina, srdce a nasazení. Naši zaměstnanci přirozeně respektují silné rodinné hodnoty, které jsme do firmy logicky vnesli. Na rozdíl od některých jiných firem, kde se složitými interními postupy základní hodnoty definují a pak přijímají, u nás tyto hodnoty přirozeně fungují. Nikoho není potřeba podle nich učit myslet. To se samozřejmě projevuje i navenek. Ve vztahu k našim zákazníkům je pro nás klíčový osobní přístup a zodpovědnost. Vždycky jsme nabízeli něco víc než jen vířivky nebo termální bazény. Protože pro nás je skutečně největším úspěchem spokojený zákazník.

Co je úspěch pro vás osobně?

Prosperující firma je jistě znamením úspěchu. Ale podstata úspěchu je podle mě hlouběji. Pro mě je úspěch, když to, co dělám, má smysl a dokonce přináší radost a prospěch jiným. Když mě práce baví a můžu jít za svými sny, když mám kolem sebe lidi nadšené pro stejný cíl, stejně jako sdílená radost z jejich dosažení. Největším úspěchem podle mě je dělat práci přinášející naplnění a přitom žít dobrý život společně s těmi, které mám ráda.

Letošní rok je pro vás zatím rekordní, co se prodejů týče. Čím je to způsobeno?

Prožíváme skutečně velký rok. Připravovali jsme se na něj dlouho a hned v několika směrech. Investovali jsme do školení našich obchodníků, nastavili jsme nové postupy a rozjeli nové marketingové aktivity. Především jsme ale v souvislosti s výročím uvedli na trh novou generaci nosné produktové řady privátních vířivek plnou designových i technologických inovací. Pomáhá nám také oživení, které je patrné i ve stavebnictví, na němž do značné míry závisíme.

Bazén nebo vířivka od vás není levná záležitost, kdo je vaším nejčastějším zákazníkem?

Lidé, pro které má relaxace hodnotu. Lidé, kteří touží po dobrém odpočinku, po chvilce s rodinou nebo sami se sebou. Potřebují v domácím prostředí rychle nabrat fyzické a hlavně psychické síly vždy přesně ve chvíli, kdy to nejvíce potřebují. Naši zákazníci jsou sami velice vytížení a očekávají vířivku, která bude sloužit jim a ne oni jí, proto oceňují naši kvalitu a naše technická řešení, které z nich dělá spokojeného uživatele, nikoliv utrápeného údržbáře. Uvědomují si, že není vířivka jako vířivka a hledají navíc dodavatele, na kterého se budou moci spolehnout další desítky let. Důležitou roli hraje také to, že my jsme schopni vyjít vstříc nejrůznějším specifickým požadavkům a nabídnout individuální řešení přizpůsobené očekáváním budoucího majitele a také prostoru, kde bude spa instalována. Každou spa vyrábíme na zakázku. Další kapitolou jsou komerční vířivky a naše profesionální řešení.

Který produkt se nejlépe prodává?

Dlouhodobě nejprodávanější je model Persea, což je středně velká rodinná spa, která pohodlně pojme čtyři až pět osob najednou. Na předních příčkách kraluje také Swim Spa XL, větší z modelů termálních bazénů. Ta bývá nejčastěji dodávána bez opláštění a zabudovávána do země. Z komerčních spa se nejvíce prodávají modely Polo a Arena.

Vaše výrobky se často stávají terčem plagiátorů. Podnikáte proti tomu nějaká opatření?

Patříme mezi nejkopírovanější výrobce oboru, což je samo o sobě důkazem, že děláme věci výjimečně a udáváme trendy. Když jsme ve Francii na výstavě prvně viděli naživo kopii naší spa, smáli jsme se, že už jsme opravdu světový výrobce. S kopiemi jsme si pak ale užili i hodně nepříjemných chvil. Bohužel s čínskou produkcí přišly zcela nekulturní poměry. Miliony, které nás stály různé patenty, se jeví jako vyhozené peníze. Je pravda, že kopie našich řešení nepřichází jen z Číny, třeba první kopie principu přídavné Combi Spa přišla z Kanady. Naše cesta je ale v inovacích. Spíš než se zabývat těmi, kdo na nás parazitují, se snažíme být před nimi o několik kroků napřed.

Co v současné době chystáte a jaké jsou vaše plány do budoucna?

To, co nás čeká v nejbližších týdnech, je ještě spojeno s oslavami výročí. Za pár dní pořádáme tradiční golfový a tenisový turnaj pro zákazníky a partnery s charitativní dražbou. Na konec června jsme připravili pro naše zaměstnance, jako poděkování za těch intenzivně strávených 20 let s firmou, velký koncert kapely Tři sestry přímo u nás v Dobrouči. Intenzivně už pracujeme na dramaturgii naší prezentace na podzimním Designbloku. Klíčové pro nás bude uvedení letošních novinek na zahraniční trhy, které připravujeme na konec roku. Rozvoj exportních aktivit je pro nás obecně zásadním tématem. Z letošních novinek bychom mohli vyžít řadu let, my už ale máme nové plány i ve vývoji. Prožíváme vzrušující období a vnímáme ho zároveň jako začátek nové etapy.

FILIP LUKEŠ

Autor: Redakce

1.6.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Josef Pešice

Zemřel bývalý reprezentační trenér Josef Pešice. Bylo mu 67 let

Zásah izraelských vojáků proti demonstrantům. Ilustrační foto
4 6

Izrael chce trest smrti pro teroristy. Nesmějí se mít dobře, řekla vláda

Dokonale sehraný tým. I díky němu Ester Ledecká sbírá triumfy

/OD ZVLÁŠTNÍHO ZPRAVODAJE DENÍKU/ Dva triumfy ve Světovém poháru snowboardistek za tři dny? Kde se tahle úžasná forma Ester Ledecké bere? Všichni tuší, že je to hlavně o talentu a obrovské, nekončící dřině. Jenže za vším hledejte také podporu týmu, kterému česká hvězda bílých svahů nikdy nezapomíná poděkovat.

Vzkaz nemocnicím: Nakazíte pacienta, nemusíte dostat peníze

Infekce, které si odnášejí pacienti ze špitálů, stojí zdravotnictví ročně miliardy. Pojišťovny proto hledají cesty, jak zbytečným nákazám zabránit.

Nejrušnější letiště světa postihl výpadek proudu. Na místě uvázly tisíce lidí

Hartsfieldovo-Jacksonovo mezinárodní letiště v Atlantě na východě USA v neděli zcela ochromil rozsáhlý výpadek proudu. Zrušena byla více než tisícovka letů. K obnovení nouzových dodávek elektřiny došlo až po několika hodinách.  

Travel Service má zelenou, může zcela ovládnout ČSA

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže ve zjednodušeném řízení povolil společnosti Travel Service získat výlučnou kontrolu nad Českými aeroliniemi (ČSA). Spojení podle úřadu nebude mít za následek podstatné narušení hospodářské soutěže. Rozhodnutí již nabylo právní moci.  

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT