Informuje o tom Mladá fronta Dnes.

"České dráhy zneužily svého dominantního postavení na trase Praha - Ostrava. Soutěžní právo jasně říká, že dominantní hráč nemůže jít pod náklady," řekl MfD šéf RegioJetu Radim Jančura. Na postup drah si stěžuje již delší dobu, případem se zabývá Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Jančura podává žalobu proto, že ÚOHS nemá lhůtu, do které by musel rozhodnout.

ČD tvrdí, že zákon neporušily. "Otázku případného zneužití našeho postavení řeší antimonopolní úřad, se kterým plně spolupracujeme," řekl deníku mluvčí drah Petr Šťáhlavský. RegioJet upozorňuje na to, že před příchodem konkurence se jezdilo na trase nejméně za 328 až 438 korun. S nástupem RegioJetu klesly ceny na polovinu, po příchodu dalšího dopravce Leo Expressu spadly dočasně až téměř ke sto korunám.

ČD výsledky na trase nezveřejnily, RegioJet si ale nechal od společnosti Tacoma RSM udělat znalecký posudek, který ztrátovost odhaduje. Podle něj dosáhla ztráta z provozování expresů 220 milionů korun, u pendolin to pak má být více než půl miliardy korun. Jančura tvrdí, že skutečná ztráta může být až 950 milionů korun.

RegioJet loni prohloubil ztrátu o zhruba 16 milionů na 76 milionů korun, tržby činily 267 milionů korun.