„Informace o provozu našich vlaků od prosince 2016 zatím nebudeme komentovat. Novinky postupně představíme během následujícího období," řekl Ondrůj. Objednávku dopravců zatím nekomentuje ani česká Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). „Dostali jsme 14.000 žádostí o přidělení dopravní kapacity. Zpracování bude trvat zhruba dva měsíce. Do té doby žádosti považujeme za součást obchodního tajemství žadatelů," sdělil mluvčí SŽDC Marek Illiaš.

Zatím není zřejmé, v jaký čas vlaky mezi Bratislavou a Prahou pojedou, ani jestli budou jezdit po celý týden. „ŽSR budou nyní posuzovat polohy a počet tras vlaků vzhledem k výlukové činnosti při stavbě koridorů a také s ohledem na technologické možnosti stanic. Také se musí posoudit, zda objednávky nejsou v rozporu s objednávkami jiných dopravců. Konečný návrh časových poloh a počtu vlaků bude známý v září," uvedla Pavliková.

Vedle trasy Bratislava – Praha chce RegioJet na Slovensku jezdit s dálkovými vlaky na trasách jako dosud. Z informací ŽSR vyplývá, že tři páry vlaků mají jezdit z Bratislavy do Košic, dva mezi Košicemi a Prahou a jeden na trase Zvolen-Žilina-Praha.

V Česku RegioJet zatím jezdí mezi Prahou a Ostravskem a s jedním párem vlaků z Prahy do Starého Města u Uherského Hradiště. Loni dopravce avizoval, že by chtěl od letošního prosince jezdit z Prahy na Slovensko také přes Vsetín.

O trasu mezi Prahou a Brnem se Jančura zajímal už v dřívějších letech a chtěl po ministerstvu dopravy, aby mu ji přidělilo místo Českých drah, kterým stát hradí kompenzace za mezinárodní vlaky. Provozování vlaků na komerční riziko vedle Českých drah se Jančura na této trase dosud vyhýbal i z toho důvodu, že mezi Prahou, Brnem a Bratislavou jezdí jeho autobusy. Dopravní prostředky by si tak navzájem mohly ubírat cestující.