Nový přípoj vyjede poprvé v neděli, poté by měl jezdit každý den. Na 138 kilometrů dlouhé trase bude platit jednotné jízdné 120 korun, případně pět eur nebo 150 hřiven. Na poměry autobusů RegioJetu to bude nicméně cesta velmi pomalá, zabere více než čtyři hodiny.
„RegioJet je dnes největší dopravce na trase Praha–Košice. Naše vlaky využívá přibližně pětkrát více lidí než vlaky státních dopravců,“ přisadil si při představení novinky majitel RegioJetu Radim Jančura. Vznik nového spojení odůvodnil vzrůstající poptávkou po přepravě do regionu, který byl za první republiky součástí Československa. Jančura také sází na zvýšený zájem Ukrajinců o cestování do Evropské unie poté, co došlo k odbourání jejich vízové povinnosti.
RegioJet nicméně nepošle na Ukrajinu vlastní autobusy. Linku budou zajišťovat partnerští dopravci Sanytour a TOV Zakarpateuroliniji. Mezi službami pro cestující by přesto nemělo chybět připojení k Wi-Fi, stevardka či horké nápoje.
Český soukromý dopravce už na východním Slovensku provozuje návazné autobusové linky do měst Prešov, Bardejov, Svidník, Stropkov, Humenné či Vranov nad Topľou. Na středním Slovensku pak jezdí žlutý spoj po trase Zvolen–Banská Bystrica–Martin–Vrútky. Jízdenky na ně se prodávají buď samostatně, nebo v kombinaci s vlakovými.
V nejbližší době RegioJet žádnou další expanzi na východ neplánuje. Místo toho se chce soustředit na posílení spojů v Německu a v Rakousku, kde čelí agresivní expanzi německého Flixbusu.