Vzhledem k tomu, že současné vlaky státních dopravců nabízejí především lůžková či lehátková místa, půjde o konkurenci jen z části. Například z Prahy do Košic jezdí v celém vlaku pouze dva vozy k sezení. RegioJet nasadí vozy s polohovatelnými sedačkami, na něž jsou cestující zvyklí ze stávajících spojů. Ceny chystá stejné jako na denních spojích, například jízdenka z Prahy do Košic začíná na devíti eurech (250 korun). Z Prahy bude vlak vyjíždět dvě hodiny před půlnocí, opačně o půl hodiny dříve. Na vnitrostátní slovenské trase je odjezd v obou směrech zhruba půl hodiny před půlnocí.

"Chceme nabídnout cestujícím nový koncept nočního cestování, který bude bezpečný i pohodlný. Na bezpečnost bude kromě personálu dohlížet i bezpečnostní služba," uvedl Jančura. Cestující si budou moct také zapůjčit malé zámky k uzamčení zavazadel.

Ve vlaku má fungovat od 1:00 do 4:00 noční klid, kdy nebudou stevardi roznášet občerstvení a nabídnou cestujícím deky. Během nočního klidu bude pro občerstvení vyčleněn jeden vůz, kam si mohou cestující přesednout. Ráno personál nabídne všem zdarma snídani. V případě zájmu bude obsluha cestující také budit.

Jančurovy vlaky začaly do Košic jezdit z Prahy loni na podzim, z Bratislavy v prosinci. Na příští rok si zažádal o dvojnásobnou kapacitu na lince z Bratislavy, zároveň však připustil jako krajní variantu zrušení vnitrostátní dopravy na Slovensku kvůli tomu, že vyjma spojů InterCity jezdí studenti a důchodci na Slovensku ve vlacích státního dopravce zdarma.