Žlutý vlak se poprvé představí cestou z lakovny v Krnově přes Ostravu a Olomouc do Kolína, kde se bude instalovat interiér vagonů. Vlak tak bude představen pouze zvenčí, přesně v duchu taktiky majitele firmy Radima Jančury poskytovat informace o projektu po malých porcích.

Deník už o žlutých expresech informoval několikrát, včetně toho, že na ně musí reagovat i konkurenční České dráhy, které na stejnou trasu mezi Prahu a slovenskou Žilinu, nasadí pendolina.

K představení soupravy pro spoje IC RegioJet bylo vybráno nádraží v Ostravě-Svinově. Zástupci firmy se však už v předem zaslané tiskové zprávě detailně rozplývali především o barvě.

Typická žlutá

„Žlutá je typická barva dopravních prostředků skupiny Student Agency, kterou při startu autobusové dopravy doporučili přímo Radimu Jančurovi španělští designéři. Bude i dominantní barvou na vozech a lokomotivách zajišťujících vozbu vlaků IC RegioJet v České republice. Autorem designu vozů je známý český designér Patrik Kotas,“ uvedl mluvčí společnosti Student Agency Aleš Ondrůj.

„Rozhodnutí pro žlutou barvu považuji historicky za jeden z nejlepších kroků, které jsem ve svém podnikání učinil,“ říká Radim Jančura, majitel Student Agency a dodává: „V Česku je po velkou část roku šedivé počasí a díky naší žluté jasně vynikneme.“

Žlutá barva v charakteristickém odstínu „Mellon Yellow“ je základní barvou na vozidlech dopravce RegioJet. Okenní tabulky vozů pak tvoří tmavý antracitový pás doplňující elegantně průběžnou barevnou linii vozů. Antracitové jsou i ochranné kryty bočních částí podvozku vozů; střecha je pak šedivé barvy. Nástupní a výstupní dveře zdůrazňuje pruh v barvě stříbrné metalízy, tvořící stříbrný prstenec přes střechu vozu z jedné strany na druhou.

Na instalaci interiéru budou mít dělníci v Kolíně zhruba tři týdny. Celkem má na trase pendlovat devět vlaků. V září budou nasazeny první vlaky po čtyřech vagonech. V rakouském provedení se jednalo o vagony s kupé po čtyřech sedadlech, případně velkoprostorových vozech se sedadly 2+1 v řadě, podobně jako v pendolinu. Přestože jsou vagony starší, prošly opakovanou repasí a mají cestujícím poskytovat vyšší komfort než pendolina. Standardem je přítomnost stewardů, klimatizace, elektrických zásuvek a wifi signálu pro připojení k internetu. Po dodání nových vagonů budou tyto rakouské používány jako posilové, nebo je firma využije na jiných tratích.

„Finalizujeme přípravy na zahájení provozu svých dálkových vlaků IC RegioJet na trase Praha – Ostrava – Havířov. Jejich provoz zahájíme v druhé polovině září a v nejbližších dnech spustíme také své nové internetové stránky a prodej dokladů.

Nová pracovní místa

RegioJet již nyní vytvořil přibližně stovku pracovních míst – zaměstnává již několik desítek členů palubního personálu, strojvedoucí, prodejce na nových pobočkách, dispečery, zaměstnance technické údržby a další. Členové palubního personálu na pozicích vlakvedoucích procházejí nyní školením z dopravních předpisů. Všichni přitom museli před tím projít náročným výběrovým řízením a splnit předpoklady, jako jsou mimo jiné středoškolské vzdělání s maturitou nebo komunikativní znalost cizích jazyků a prokázat svůj zájem poskytovat prvotřídní servis zákazníkům v souladu s firemními standardy skupiny Student Agency,“ dodal Ondrůj.

Čtěte také: Student Agency představila svůj vlak