Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

RegioJet se chystá od prosince jezdit z Bratislavy do Košic

Brno/Bratislava – Železniční dopravce RegioJet, který patří do holdingu Student Agency, chystá od prosince provozovat vlaky na lince Bratislava – Žilina – Košice. Uvažuje o čtyřech párech vlaků, což je stejný počet jako už jezdících spojů InterCity, které provozuje Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK). V tiskové zprávě to uvedl mluvčí Student Agency Aleš Ondrůj. Chybějící lokomotivy si bude pronajímat.

14.4.2014 1
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Archiv

Majitel holdingu Radim Jančura se k tomuto kroku rozhodl poté, co nabízel českému ministerstvu dopravy převzetí provozování vlaků z Prahy na Slovensko bez dotací, avšak neuspěl. Jelikož disponuje 90 vozy, hledá pro ně využití, na linku z Prahy do Ostravy jich tolik nepotřebuje. Vzhledem k různým napájecím systémům na trati však potřebuje dvousystémové lokomotivy, počítá tedy s jejich pronájmem. „Půjde o lokomotivy pro rychlost 160 kilometrů za hodinu," upřesnil Ondrůj.

Jančura chce na slovenské železnice přinést stejné služby, na něž jsou cestující zvyklí na trati Praha – Ostrava. „Věřím, že budeme pro cestující volbou číslo jedna," řekl. Současné vlaky InterCity však poskytují to nejlepší, co nyní na slovenských železnicích jezdí. Dopravce tam nasazuje téměř výlučně vozy vyrobené v letech 2007 až 2012, ve všech vlakových soupravách je restaurační vůz a všechny mají také služební vůz pro přepravu cestujících na vozíku, kočárků či kol. Podle denní doby mají soupravy šest až devět vozů.

Slovenské vlaky zvládnou trasu dlouhou 445 kilometrů za pět hodin, zastavují ještě v Trnavě, Trenčíně, Žilině, Liptovském Mikuláši, Popradě a Kysaku. Spojení doplňují rychlíky, které jezdí o téměř hodinu déle. V průměru tam cestující platí za jízdenku 22 eur (cca 600 korun). Za kolik budou jezdit Jančurovy žluté vlaky, není jasné, tarif se bude vytvářet až v dalších měsících.

Ztrátový provoz

Vlaky vyšší kategorie přepraví na této trase 690.000 cestujících ročně, jejich provoz je ovšem pro společnost ztrátový. Podle šéfa nevládního Institutu pro dopravu a hospodářství Ondreje Mateje nebude ani RegioJet na této lince ziskový. „Náklady například na vagony či energii jsou tak vysoké, že by musel mít vždy plné vlaky," citovaly Mateje Hospodárské noviny.

„Máme respekt před konkurencí, ale nemáme z ní strach. Dokážeme zvednout hozenou rukavici," reagoval na plány RegioJetu generální ředitel ZSSK Pavol Gábor. Dodal, že obsazenost vlaků IC mezi Bratislavou a Košicemi nyní dosahuje 75 procent. Na českých kolejích je RegioJet přitom ve ztrátě 90 milionů ročně kvůli cenové válce s Českými drahami a Leo Expressem.

Na Slovensku plánuje Jančura provázat vlaky s linkou Praha – Ostrava – Žilina, spoj by chtěl nyní protáhnout až do Košic. RegioJet není na Slovensku nováčkem. Od roku 2012 zajišťuje státem dotovanou přepravu cestujících na regionální trati z Bratislavy do Komárna, kde nahradil vlaky ZSSK.

Autor: ČTK

14.4.2014 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.
5 8

Jedovatý nikotin. E-cigaretou se přiotrávily desítky lidí

Angela Merkelová poté, co padla "Jamajka".
3 18

"Jamajka" klesla ke dnu, Německo míří k předčasným volbám

Výměnu pěti Čechů za Fajáda vyjednal Pelikánův bratr. Sloužil i jako pojistka

Výměnu libanonského agenta Alího Fajáda za pětici Čechů unesených v Libanonu vyjednal arabista a starší bratr ministra spravedlnosti Petr Pelikán. O výměně nejen vyjednával, ale při výměně také vyčkával v Bejrútu jako pojistka pro tamní vládu. Píše o tom server Aktuálně.cz na základě informací od čtyř vysoce důvěryhodných zdrojů. 

Ve školách chybějí kuchařky. Za pár let nebude mít dětem kdo vařit

Nízký plat a příliš tvrdá práce. Důvodů, proč se nikdo nehrne pracovat do školních jídelen, je mnoho. Situace se v metropoli navíc v posledních letech výrazně horší. „Už dva roky hledám vyučenou kuchařku. 

Havlovo planoucí srdce a tvrdý alkohol v Dukovanech: nejlepší videa víkendu

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku o víkendu 18. až 19. listopadu 2017.

AUTOMIX.CZ

Muž zapomněl, kde zaparkoval svoje auto. Našel ho po 20 letech

Stane se vám, že zapomenete, kam jste dali své klíče. Stane se vám, že zapomenete, kam jste dali svůj mobil. To však nic není ve srovnání s jistým řidičem z Německa, který před dvaceti lety zapomněl, kde zaparkoval své auto, a „našel“ ho až nyní.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT