Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Reklama s českými expremiéry porušuje kodex, míní rada

Praha - Reklamní kampaň internetové seznamky AshleyMadison, která využívá portréty tří bývalých českých premiérů, je v rozporu s kodexem reklamy. Usnesla se na tom arbitrážní komise Rady pro reklamu (RPR), která dodržování vlastního kodexu prosazuje. Rozhodnutí rady, která je občanským sdružením a její snahou je kultivace reklamní scény, nemá závazný charakter, spoléhá především na samoregulaci. Řekl to výkonný ředitel rady Ladislav Šťastný. Firma v prohlášení uvedla, že stažení billboardu neplánuje.

12.8.2014 AKTUALIZOVÁNO 12.8.2014
SDÍLEJ:

Internetová seznamka pro diskrétní seznámení zadaných AshleyMadison spustila v Praze reklamní kampaň. Využívá v ní na billboardech fotografie bývalých českých premiérů, kteří dříve řešili problémy s nevěrou. První billboard je umístěn na pražském Chodově.Foto: ČTK/PR/AshleyMadison

Společnost zaměřená na diskrétní seznamování zadaných využila fotografie bývalých českých premiérů, kteří dříve řešili problémy s nevěrou. Pod nápisem "Proč by se měli bavit jenom premiéři" na billboardech umístila fotografie Mirka Topolánka, Petra Nečase a Jiřího Paroubka.

Podle Rady pro reklamu jde o zjevný případ porušení pravidla kodexu, které konstatuje, že "reklama nesmí ke svému působení využívat nositele veřejné autority (například politiky, představitele odborných medicínských a jiných společností), i když by oni sami se svým úplatným či bezúplatným působením v reklamě souhlasili". Porušeno bylo prý také pravidlo, že "reklama nesmí zobrazovat žádné žijící osoby a ani na žádné žijící osoby nijak odkazovat v případě, že s tím tyto osoby předem výslovně nesouhlasí".

Rada se tak neztotožnila s obhajobou zadavatele, že billboard by neměl být vnímán jako komerční komunikace, ale spíše jako politický komentář o pošetilosti mocných. Firma podle rady rovněž namítala, že portréty nebyly zneužity ke komerčním účelům, neboť použité snímky byly veřejně dostupné a na billboardech není uvedeno nic, co by naznačovalo, že zobrazení politici propagují značku Ashley Madison.

"Rada pro reklamu nemá žádné sankční nástroje. My upozorníme, že reklama je z nějakého důvodu v konfliktu s kodexem reklamy, a předpokládáme, že v rámci samoregulace ten subjekt pochopí, že je lépe se tomuto rozhodnutí podřídit," poznamenal Šťastný. Dodal, že rozhodnutí arbitrážní komise bývají z devadesáti procent respektována.

Stažení billboardu firma neplánuje

"Neplánujeme stažení tohoto billboardu, protože jsme ve většině případů obdrželi příznivé reakce ze strany občanů České republiky," uvedla firma. "Navíc jsme na podporu tohoto billboardu dostali přes 200 e-mailů od lidí z celého světa," dodala.

AshleyMadison.com byla založena v roce 2002 v Torontu. Nabízí zprostředkování diskrétního seznámení již zadaných klientů. Seznamka profituje z prodeje kreditů, které mužští zájemci využívají pro umožnění komunikace s ostatními. Seznamka má celosvětově přes 27 milionů registrovaných uživatelů.

Autor: ČTK

12.8.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Juraj Chmiel
3

Velvyslanec Chmiel vysoudil přes dvě stě tisíc korun. Stíhán byl neprávem

Ponorka A.R.A. San Juan
AKTUALIZOVÁNO
1 4

Bouchání do stěny. Námořnictvo možná zachytilo ztracenou ponorku

Mají se stavět mešity? Kandidáti odpovídali na 30 otázek ANO/NE, podívejte se

/VIDEO/ Víte, kdo má zbrojní průkaz, kdo podporuje stavbu mešit v Česku nebo který uchazeč o Hrad chce přijmout euro? Celkem na 30 otázek odpovídali prezidentští kandidáti Jiří Drahoš, Marek Hilšer, Michal Horáček, Vratislav Kulhánek, Jiří Hynek a Mirek Topolánek při cestě prezidentským vlakem. Prohlédněte si galerii, jak se vyjádřili k jednotlivým tématům.

Nová Sněmovna odstartovala: Poslanci se hádali o imunitní výbor

Zákonodárci vzešlí z říjnových voleb dnes složili slib a poprvé zasedli do poslaneckých lavic. Hladký průběh jednání se ale zadrhl na návrhu počtu členů mandátového a imunitního výboru (MIV).  

Blázni, nebo hrdinové? Názory mladých Japonců na piloty kamikaze se různí

Za druhé světové války tisíce japonských dobrovolníků narukovaly k pilotům kamikaze. Ti se pak s letadly plnými výbušnin vrhali střemhlav na spojenecké lodě. Současná anketa britské stanice BBC ukazuje, že díky vlivu nacionalistů se sebevražední letci v očích nové generace opět stávají hrdiny.

Opravdu nejde o vtip: londýnské autobusy by mohly jezdit na kávu

Americká stanice CNN přišla se zdánlivě úsměvnou zprávou. Známé dvoupatrové autobusy v Londýně možná už brzy budou jezdit na nové biopalivo, jehož základní složkou je kávový olej.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT