Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Výdaje za reklamu na webu asi v příštích letech překonají rádia

PRAHA - Výdaje firem v České republice za reklamu na internetu zřejmě v následujících letech překonají částky, které platí za reklamu v rádiích. Podle celosvětových odhadů společnosti ZenithOptimedia se tak ve světě stane již příští rok.

9.4.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Martin Lukeš

V České republice přeroste internetová reklama rozhlasovou podle mediální agentury OMD také, ale o něco později. "Internetová reklama sice roste nejdynamičtěji ze všech mediatypů v posledních skoro deseti letech ale stále její absolutní objem nedosahuje investic v rádiu," řekl ředitel výzkumu mediální agentury OMD Vít Smékal. Podle něj ale také záleží na metodice výpočtu. Pokud by se do objemu internetové reklamy zahrnuly i katalogové služby, tak se výdaje za reklamu v obou typech médií velmi přiblíží. "Výhledově v několika příštích letech internet určitě rádio překoná, bez ohledu na metodiku," míní Smékal.

Právě katalogové služby či platby firem za řádkovou a textovou inzerci, přednostní výpisy či klíčová slova zahrnula do svého aktuálního průzkumu za loňský rok Sekce vydavatelů internetových titulů (SVIT) Unie vydavatelů. Celkové hrubé výdaje bez slev, bonusů a vzájemných výměnných obchodů za loňský rok tak poprvé - o 28 milionů - překročily hranici dvou miliard korun. V letošním roce by to mělo být o 15,9 procenta více, tedy asi 2,35 miliardy. V roce 2005 byl odhad hrubých výdajů firem za reklamu na webu podle stejného průzkumu 1,01 miliardy.

Do odhadů za loňský a letošní rok byly ale poprvé započítány i jiné druhy reklamy na webu než tradiční plošná, která je také označována jako bannerová. Pokud by se srovnávala pouze plošná reklama, pak hrubé výdaje firem na tento typ reklamy v roce 2005 tedy činily 1,01 miliardy, loni to bylo 1,22 miliardy a letos by tato suma měla stoupnout na 1,37 miliardy korun. Mezi lety 2006 a 2005 jde o nárůst o 20,8 procenta, mezi letošním a loňským rokem pak o 12 procent.

Podle britské mediální agentury ZenithOptimedia světové výdaje za reklamu na internetu v příštím roce poprvé překonají rozhlasovou reklamu. Proti předchozímu odhadu tak posunula tento milník o rok dříve. Podíl internetu na světových reklamních výdajích agentura odhaduje v příštím roce na osm procent, zatímco u rozhlasové reklamy na 7,9 procenta. Nejrychleji poroste trh s internetovou reklamou na Blízkém východě a ve střední a východní Evropě.

Z údajů agentury OMD vyplývá, že loni byl podíl čistých výdajů na internetovou reklamu v ČR pět procent, což je o osm desetin bodu více než v roce 2005. Pro letošní rok odhaduje nárůst na šest procent. Největší podíl v letošním roce patří televizi se 42,8 procenta, následuje tisk se 32,5 procenta, rádia s 10,3 procenta a venkovní reklama s 8,1 procenta.

9.4.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Náměstkovi chomutovského primátora Dindovi kdosi zapálil auto u domu

Náměstkovi chomutovského primátora Dindovi kdosi zapálil auto u domu

Vladimír Dbalý.
AKTUALIZOVÁNO
35

Devět let vězení a propadnutí majetku. Dbalý manipuloval zakázky, uznal soud

Mnichov udělal na jižní Moravě z Čechů i Židů uprchlíky

/FOTOGALERIE, ANKETA/ Rozhodnutí velmocí a vůle nacistického diktátora rozdělila na konci září 1938 nejen Československo a jih Moravy, ale také dlouholeté sousedy v desítkách obcí na Břeclavsku a Znojemsku.

Zabijácká jízda superbu v centru Prahy a bourání mostu v Mostě: videa dne

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku v úterý 25. září 2018.

Parazity na volebních billboardech v Ústí vyšetřuje policie. Z úřední povinnosti

/ANKETA/ Některá předvolební hesla ústeckých hnutí prý zavánějí rasismem a útočí na Romy. 

Dnešní noc byla nezvykle chladná, padla stovka teplotních rekordů

Dnešní noc byla nezvykle chladná. Dosud nejnižší teplotu naměřily zhruba dvě třetiny stranic, které fungují víc než 30 let. Nejchladněji bylo na šumavské Rokytské slati, kde teploměr ukázal minus 10,7 stupně Celsia, stanice ale zatím měří jen 13 let. Vyplývá to z informací na webu a od pracovníků Českého hydrometeorologického ústavu (ČHMÚ). Ještě v minulém týdnu přitom padaly několik dní po sobě rekordy maximálních teplot.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

https info

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT