Odstartoval reklamní kampaň, kde se objevují hesla „NejsmE ONi“ a „NePREplácejte své účty“. Konkurence ČEZu to považuje za nekorektní. Objevuje se i názor, že ČEZ tímto způsobem odvádí pozornost od miliardových odměn vrcholového managementu.

Cílem kampaně společnosti ČEZ je přesvědčit zákazníky, že je nejlevnější. Posloužit ktomu má jeden zproduktů s názvem D Standard, jehož ceny srovnává skonkurencí.

„Pražská energetika považuje zahájenou reklamní kampaň společnosti ČEZ za nekorektní a za nepřesnou. ČEZ argumentuje pouze s jedinou sazbou, přičemž pro domácnosti existuje šest základních sazeb. Jen vté jediné jsou levnější,“ reagoval tiskový mluvčí PRE Petr Holubec. Kampaň má podle něho i další rozměr, má odvést pozornost od managementu ČEZu a jejich odměn, které plnily titulní stránky novin.

Tisková mluvčí ČEZu Eva Nováková uznává, že srovnávání skonkurenčními společnostmi je na této kampani nejvíce diskutabilní. „Naším cílem je rozhýbat trh s elektřinou a ukázat, že si mohou všichni vybrat. Rozhodli jsme se pro tuto formu, která má největší potenciál přitáhnout zájem zákaznické veřejnosti," dodává mluvčí.

To, že takto zvolená kampaň měla odlákat pozornost od opcí akcií Nováková odmítá. Podle ní se spřípravou reklamní kampaně začalo zhruba před dvěma měsíci, což popírá jakoukoli souvislost.

ČEZ si je vědom, že tvrdým útokem na konkurenci neporušil zákon a vědoma si je toho i konkurence. PRE totiž nebude reagovat soudní cestou, ale bude vyčkávat, jak se zachovají zákazníci. Vyjádření společnosti E.ON se nám bohužel zatím nepodařilo získat.