V Česku se za prvních šest měsíců měsíců registrovalo celkem 651 nových autobusů, k velkému růstu dochází především poslední dva měsíce. Oproti loňské první polovině roku jde o nárůst o 17 %, proti rekordnímu roku 2015 je rozdíl ještě vyšší. Ukazují to statistiky Svazu dovozců automobilů. V Česku se ještě nikdy za první pololetí neprodalo tolik autobusů.

Podle statistik vede na českém trhu za první pololetí SOR, který zaznamenal registraci celkem 229 vozidel. Druhé Iveco zaznamenalo celkem 188 autobusů. Na třetím místě je Setra s 38 autobusy, Mercedes-Benz je čtvrtý s 35 autobusy.

Zakázky pro Prahu

SOR těží především z velkých zakázek pro Dopravní podnik hl. města Prahy. Tomu odpovídá i 50 kloubových autobusů v registracích, stejně tak i fakt, že jen v Praze se za prvních šest měsíců registrovalo 220 autobusů, tedy více než třetina z celé země. Na druhém místě je Moravskoslezský kraj s 92 autobusy, což je především důsledek nových smluv s krajem na provoz regionálních autobusů.

Na třetím místě je Zlínský kraj. I když v samotném kraji dosud k zásadní modernizaci nedochází, velký objem nových autobusů souvisí s ČSAD Vsetín, které získalo velkou část výkonů s novými autobusy v Moravskoslezském kraji. Téměř sedmdesát nových autobusů se objevilo ve Středočeském kraji, kde dochází k velké obnově zejména v příměstské dopravě.

Podle provedení se u nás registrovalo za první polovinu roku 309 autobusů pro městskou hromadnou dopravu, 156 pak pro linkovou dopravu. Zbytek tvoří autobusy pro dálkové spoje a ty, které statistika neumí rozeznat, o jaký typ jde.