Zakázku dostali poté co vůz koupil nový majitel a pracovali na ní čtyři roky. "Když se k nám auto dostalo, bylo ve značně zbědovaném stavu," řekl ředitel Ecorry Vítězslav Hinner. Původní podobu i funkčnost vrátili restaurátoři vozu s pomocí dobových fotografií a informací pamětníků. Opravené auto má podle Hinnera hlavně historickou hodnotu, vzhledem k tomu, že jde o jediný prototyp, dá se jeho cena v penězích vyčíslit těžko.

Vozidlo vzniklo v závěru roku 1962 a ve zkouškách bylo hned v zimě na přelomu let 1962 a 1963. Mělo být pokračovatelem vozidla Tatra 603, ale nakonec vedení automobilky rozhodlo, že do sériové výroby nepůjde. Zůstalo tak u jediného "funkčního vzorku". Ten odkoupil jeden ze zaměstnanců Tatry a jezdil s ním v běžném provozu.

"Majitel se snažil auto co nejdéle udržet v provozu za každou cenu. Tím pádem spousta originálních dílů, jako čelní sklo, zadní sklo, lampy zadní, podvozkové díly, díly motoru, byla vyměněna za díly v té době dostupné, ať už pocházející ze sériové Tatry 603, 613, škodovky či žigulíku," řekl Hinner.

Posledních 18 let podle pracovníků firmy stálo zrezivělé vozidlo pod plachtou na zahradě. "Přijela k nám de facto jen silueta, která nesla stopy úprav pro používání pro běžné ježdění. Karoserie byla v podstatě shnilá, jen střecha byla v pořádku," řekl mechanik Jaroslav Špaček.

Většina vozu se podle něj dělala komplet nová. "Problém byl i v tom, že to áčko má s šestsettrojkou společnou pouze podlahu a zadní nápravu, jinak je na všem oproti klasické šestsettrojce nějaká úprava," řekl mechanik.

Plastová okna

Nejsložitější bylo asi udělat okna. "Prototyp, když vyjel, tak jsme zjistili, že měl jenom plastová okna a nikdy se skleněná neudělala. Až to kupoval od podniku do soukromých rukou pan Boháč, aby s tím vůbec mohl na cestu, tak se v továrně navařilo přední okno z šestsettrojky," vysvětlil Špaček. Jinak všude zůstala okna plastová. To zadní zřejmě praskalo, a tak se tam později navařil sloupek a okno se rozdělilo na dvě menší.

"Pracoval jsem 27 let v muzeu. To auto jsem viděl, byl to prakticky světový unikát, to byl jediný auťák, který byl vyrobený s touhletou karosérii. Rarita byla, že to mělo motor vzadu chlazený vzduchem," řekl Karel Rosenkranz, který pamatuje, jak vůz Tatra 603 A před 50 lety vypadal. "Byla to taková modernizace. Ale od toho auta se upustilo a pokračovalo se ve vývoji šestsettrojky," řekl.

Rekonstruovaný vůz se mu velmi líbí. "Jsem nadšený. Ten původní prototyp neměl tak krásný lak jako je tady. To se tenkrát nastříkalo černou barvou na surovou karosérii, byl to prostě surový prototyp. Až potom ten nový majitel to dával dohromady," řekl Rosenkranz.