Jako první se na pultech objevují sladkosti. „Naše společnost začíná svůj sortiment vánočních cukrovinek nabízet již koncem srpna, a to podle hesla První chutnají nejlépe," říká mluvčí společnosti Kaufland Michael Šperl.

Cukrovinky včetně vánočních kolekcí už lidé nakoupí i v Globusu. V prodeji zde jsou i vánoční kosmetické balíčky. Figurky s motivy Mikuláše či adventní kalendáře od minulého týdne nabízí také Lidl. V polovině listopadu zde na pultech přibudou i vánoční dekorace či pyrotechnika.

Zkrátka nepřijdou ani ti, kdo už chtějí pořizovat vánoční výzdobu. V Tesku dokonce výrazně ušetří. Řetězec totiž prodává loňské zboží za čtvrtinu ceny. Samotná vánoční kampaň zahrnující jak nabídku nového sortimentu, tak i vánoční výzdobu prodejen zde odstartuje na přelomu října a listopadu. „K tomuto kroku jsme se rozhodli na základě zpětné vazby našich zákazníků, kterým přišel příliš rychlý nástup vánoční sezony bezprostředně po té grilovací," vysvětluje Michaela Vinterová z marketingového oddělení společnosti Tesco Stores ČR.

V Intersparu vánoční sortiment nabídnou v polovině října. Leták s typy na dárky řetězec rozešle začátkem listopadu. „Vánoční výzdobu směřujeme až do doby před příchodem adventu," říká Aleš Lang zastupující Interspar.