"Po určité době, jež byla ve znamení modernizací stávajících prodejen, jsme se rozhodli pro výstavbu zcela nového konceptu prodejen. Ten bude znamenat pro zákazníky především komfort v nakupování. Tímto krokem dáváme také jasný signál nejen našim zaměstnancům, ale i našim dodavatelům, že s námi na českém trhu mohou nadále počítat," řekl generální ředitel společnosti Lidl Pavel Stratil.

Obchodní plocha nových prosklených prodejen se mírně zvětší na zhruba 1400 čtverečních metrů. "Mezi největší změny patří širší parkovací místa, uvnitř pak světlý vzdušný prostor se širokými uličkami, velká pekárna a rozšířené úseky čerstvých potravin až o 20 procent," dodal ředitel. Náklady na výstavbu nové prodejny v Berouně v Plzeňské ulici dosáhly téměř 90 milionů korun.

Lidl mění obchodní strategii v celé Evropě, plánuje vstoupit také na americký trh. Nyní provozuje v tuzemsku 230 prodejen. "My do budoucna budeme expandovat, máme spoustu lokalit v hledáčku, ale musí to být pro nás kvalitní projekty," dodal Stratil.

Podle něj Lidl již opustil strategii nejnižších cen. Diskont tak již nenabízí např. nejlevnější víno v papírových krabicích či v nabídce salámů nemá gothajský salám. "My nepotřebujeme už dnes mít ten nejlevnější produkt v té kategorii (zboží). My chceme mít v té kategorii tu nejvyšší kvalitu," řekl Stratil.

Lidl vstoupil na český trh v roce 2003 jako poslední z velkých obchodních řetězců. Nyní zaměstnává 6654 lidí v ČR. Asi 80 procent sortimentu prodává pod privátní značkou. Zisk společnosti vzrostl ve finančním roce 2013/2014 o 13 procent na 1,73 miliardy korun. Společnost rovněž zaznamenala růst tržeb o 18 procent na 29 miliard korun.