Představitelé magistrátu spolu s dalšími zástupci dopravců nápad prezentovali na středeční tiskové konferenci. Primátorův náměstek pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě) návrh novely zákona projedná s ministrem dopravy Vladimírem Kremlíkem (za ANO).
V Česku nyní platí minimum 21 let, ale odpadla dřívější nutnost mít zkušenost dva roky s řízením nákladního vozidla. Dnes tedy může sednout za volant autobusu i majitel řidičského průkazu pro osobní automobil. Praha doufá, že teenageři coby řidiči autobusů pomohou vyřešit současný personální nedostatek.

„Takový nápad považuji za nešťastný, nekoncepční a dokonce nebezpečný,“ píše však Petr Pulec radnímu Scheinherrovi. Celý dopis předsedy jedné z odborových organizací dopravního podniku má k dispozici redakce webu Zdopravy.cz.
Podle odboráře Pulce snížení věku pro získání řidičského oprávnění skupiny D nepomůže zacelit hluboký podstav profesionálních šoférů. „Většina populace není v období adolescence, za jejíž hranici se považuje 21. rok života, z důvodu konsolidace duševního života, krystalizace postojů a názorů psychicky zralá převzít odpovědnost za řízení prostředků hromadné přepravy osob,“ pokračuje Pulec.
Šéf odborové organizace největší městské společnosti pak zmiňuje, že dopravnímu podniku chybí také řidiči tramvají a strojvedoucí metra. Magistrát podle Pulce dostatečně nezareagoval na celorepublikový růst mezd.
Budete brzo chodit pěšky!
Přeloženo: zaměstnanci dopravního podniku chtějí více peněz. „Pokud zavčas nepochopíte principy trhu práce, velmi brzo budete chodit pěšky!“ vyhrožuje odborář náměstkovi Scheinherrovi.
Když v lednu 2018 nastala v Praze podobná situace s nutností zavést na pár dní prázdninový režim, obviňovali zase odboráři ústy Luboše Olejára organizátora dopravy v metropoli a okolí - městskou firmu Ropid.

„Ropid chtěl šetřit a svedl to na nedostatek řidičů. To je ale nesmysl. Naši řidiči chtějí jezdit i přesčasy, protože si tak víc vydělají,“ upozornil tehdy Olejár. Řidiči údajně seděli ve vyšších počtech na zálohách ve vozovnách a neměli práci, protože v důsledku delších intervalů jezdilo v ulicích méně vozidel.
Také před téměř dvěma lety odboráři využili problémy k jednání o zvýšení platů, hrozili dokonce i stávkou. Loni v červnu DPP oznámil dohodu. Podle ní mělo dojít k nárůstu mzdových prostředků v roce 2018 o zhruba 90 milionů korun a letos o dalších 290 milionů. Řidičům městské hromadné dopravy se zvýšila kolektivní výkonnostní odměna měsíčně z 10 procent na 20.
