Rodí se gigant. Vodafone zahájil fúzi s UPC
Operátor Vodafone odstartoval proces spojení se společností UPC Česká republika. Vzhledem k tomu, že první jmenovaný má v tuzemsku 3,9 milionu zákazníků a druhý obsluhuje 1,5 milionu domácností, dotkne se změna většiny obyvatel Česka.
Fúzí Vodafonu a UPC vznikne největší poskytovatel připojení k sítím nové generace a placené kabelové televize v zemi. Vodafone bude moci díky nabyté infrastruktuře UPC nabízet mobilní, pevné i televizní služby. Změny se dotknou i vedení firmy.
„Kvalitní sítě nové generace jsou klíčovým předpokladem nejen českého ekonomického růstu. Tímto spojením chceme dál podporovat modernizaci ekonomiky, rozvoj podnikání a konkurenceschopnosti v zemi,“ uvedl Petr Dvořák, ředitel české pobočky Vodafone. Podotkl, že posílený Vodafone bude v Česku patřit mezi největší investory i zaměstnavatele.
„Jsem přesvědčený, že spojení Vodafonu a UPC představuje velký krok směrem ke gigabitové společnosti, budou z něj profitovat zákazníci napříč Českou republikou,“ uvádí odcházející ředitel UPC Martin Miller. Vodafone podle něj akvizicí UPC získá množství inovací, přístup k optickým sítím a stovky zkušených odborníků.
Pomalý konec značky UPC
Nová společnost ponese název silnějšího hráče – Vodafone. K zániku značky UPC by mělo docházet postupně. Pozvolna by se také měl sjednocovat prodej a servis. Prozatím pro zákazníky zůstávají v platnosti všechny dosavadní kontakty. Na post viceprezidenta pro strategii Vodafone přejde dosavadní finanční ředitel UPC Petr Procházka.
Firma UPC vznikla v roce 1991 pod názvem Cable Plus. Dosud patřila globální telekomunikační společnosti Liberty Global se sídlem v Londýně. Společnost Vodafone, který vznikla také v roce 1991, je po China mobile druhým největším operátorem na světě. Působí ve 25 zemích světa. Firma plánuje, že už příští rok spustí v Česku mobilní sítě páté generace. Od konce června je testuje v části Karlových Varů.