Přepravní vozidla budoucnosti by měla startovat nikoli s rozletem, nýbrž vertikálně. Měla by být poháněna celkem šesti vrtulemi, z toho čtyřmi na křídlech. Kromě primárního cíle, tedy letu, bude mít toto umístění za úkol také redukovat hlučnost.

O projekt společnosti Rolls-Royce už údajně projevily zájem firmy jako Uber, Airbus nebo dokonce i start-up spoluzakladatele Googlu Larryho Page, jenž se nazývá Kitty Hawk. Zástupci britské firmy se vyjádřili, že první vozidla by mohla sloužit k přepravě zákazníků už ze začátku roku 2020, tedy zhruba za rok a půl.

Rolls-Royce, která v tomto projektu nebude mít nic společného s odnoží Rolls-Royce Motor Cars, již vlastní německá automobilka BMW, momentálně pro svůj projekt hledá partnery. Mluví se mimo jiné o návrhu a vybudování hlavního zdroje vozu, který by pak měly zásobovat plynové turbíny.

Podle plánů společnosti by první verze létajícího taxíku měla stále spoléhat na řidiče, pozdější už možná nebude muset. Zákazníci budou moci vozidlo využít k osobní přepravě, komerčnímu záměru, ale údajně také ve vojenské sféře.

„Elektrifikace je na trzích průmyslových technologií vzrušující a nevyhnutelná. Ačkoli přechod k elektrickému pohonu bude pozvolný, přece jen se bude jednat o revoluci," uvedl pro americkou CNN výkonný ředitel Rolls-Royce Rob Watson.

Společnost navíc již má s prostředky, které se mohou vertikálně vznést, určité zkušenosti, nevydá se tak do úplného neznáma. Navrhla totiž v minulosti motory pro dvě vojenská letadla, konkrétně The Harrier Jump Jet a V-22 Osprey.

Rolls-Royce je předtím dodavatelem přepravních gigantů Airbus či Boeing, v posledních měsících byla firma nicméně pod tlakem, aby osekala výdaje a vyřešila potíže s problematickými motory Trent 1000, které se nesmírně rychle opotřebovávají. V lednu zástupci společnosti oznámili, že se v budoucnu hodlají zaměřit především na činnost v oblasti výroby motorů a energetických systémů pro odvětví letectví, obrany a energetiky.