Opravené silnice pomůžou automobilce a turistickému ruchu v Krkonoších. Cesta pro statisíce turistů bude výrazně pohodlnější. Právě úsek mezi Horkou u Staré Paky a Studencem, patří mezi nejzničenější v podhůří hor. Silnice je samý výmol a jsou v ní vyjeté hluboké koleje. Po dobu oprav budou muset řidiči počítat s objížďkami.

Podle krajského radního Josefa Dvořáka (ČSSD) jde o poměrně složitou opravu, protože silnice zčásti leží také v Libereckém kraji. „Práce v ideálním případě začnou letos v létě a nejpozději v první polovině příštího roku budou sloužit řidičům. Již na ně máme stavební povolení," řekl.

Kruhová křižovatka ve Vrchlabí

Na opravu silnic do Studence a Kunčic naváže v příštím roce ještě oprava cesty mezi Studencem a Dolní Brannou. Řidičům by pak sloužilo 13 kilometrů opravené cesty. Oprav se v příštím roce v souvislosti s rozvojem průmyslové zóny dočká také hlavní silnice přes Vrchlabí. Ve městě se počítá s vybudováním nové kruhové křižovatky, která usnadní napojení automobilky na okolní silnice.

Zhruba tři čtvrtiny veřejné 700milionové podpory zaplatí stát. Zbylou čtvrtinu doplatí Královéhradecký a Liberecký kraj a Vrchlabí. Veřejné peníze jdou vedle silnic například do výkupů pozemků, demolic, terénních úprav, výstavby protipovodňového kanálu. Vrchlabí si s pomocí dotace postaví i nový stadion, protože původní sportoviště ustoupilo automobilce.

Škoda Auto loni v přebudovaném vrchlabském závodě spustila výrobu převodovek, které odebírá celý koncern Volkswagen. Do přestavby investovala miliardy korun.