„Princip přímé likvidace je v podstatě jednoduchý. Motorista nahlásí škodu a my pak všechno vyřídíme za něj. Událost zaregistrujeme, zlikvidujeme a vyplatíme pojistné plnění. Vše ostatní sami dořešíme s pojišťovnou viníka. Je to stejné jako v případě havarijního pojištění," říká Radim Nekov, vrchní ředitel úseku likvidace pojistných událostí České pojišťovny.
Podle Marcely Kotyrové z České kanceláře pojistitelů však dalším trendem bude i zdražování sazeb pojistného. Celkové náklady na odškodnění dopravních nehod hrazené z povinného ručení totiž vloni převýšily přijaté pojistné. Na druhé straně průměrná sazba na jedno pojištěné vozidlo poklesla ze 3891 korun v roce 2006 na letošních 2950 korun. Průměrná výše závazku za jednu škodu na zdraví za rok 2011 dosáhla částky 450 tisíc korun. Průměrná škoda na vozidle pak byla 31 tisíc korun.
Čtěte také: Pojišťovny zdražují povinné ručení, především rizikovým klientům