Vlak, který vyjel z londýnského nádraží svatého Pankráce, navzdory tomu, že jde o přímý spoj, přece jen zastavoval ještě v Lyonu a Avignonu na jihovýchodě Francie.

Zpáteční cestu do Londýna bude komplikovat více než hodinové zdržení v severofrancou­zském Lille, kde musejí pasažéři podstupovat celní a imigrační kontrolu. Z Marseille do Londýna má cesta má trvat sedm hodin a 50 minut, upozornila zpravodajská televize France 24.

Zpáteční jízdenka z Londýna do Lyonu je nabízena za 89 liber (3333 Kč) a do Marseille za 99 liber (přes 3700 Kč). V plné sezóně by mělo být vypravováno obousměrně pět vlaků týdně.

Společnost Eurostar zahájila provoz v roce 1994. Z Londýna jezdí vlaky do Paříže, Bruselu a Ženevy. Od té doby již společnost tunelem pod Lamanšským průlivem přepravila více než 145 milionů cestujících. Předloni roční počet cestujících poprvé překonal hranici deseti milionů osob.

Britská vláda se v březnu dohodla na prodeji svého čtyřicetiprocen­tního podílu ve společnosti Eurostar v rámci snahy o snížení státního dluhu. Podíl koupí za zhruba 757 milionů liber (28,6 miliardy korun) britsko-kanadské konsorcium Patina Rail.