Pomoci lidem, kteří nemohou najít vhodné zaměstnání, nebo firmám, které potřebují zvýšit kvalifikaci svých zaměstnanců, má kampaň ministerstva práce a sociálních věcí (MPSV). Celkové náklady na ni jsou asi 15 milionů korun, řekla na úterní tiskové konferenci ředitelka Odboru řízení pomoci z Evropského sociálního fondu na MPSV Iva Šolcová.

Kampaň, která využívá dva televizní spoty, se zaměřuje na vybrané skupiny nezaměstnaných. Jde například o matku s dětmi, která hledá práci a zároveň se chce věnovat dětem, absolventa školy, který potřebuje praxi, nebo staršího člověka s nepotřebnou kvalifikací. Kampaň jim má ukázat, jak mohou při hledání práce využít služeb Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost.

Spoty se v televizi objeví 31. ledna

Televizní spoty pracují s motivem začarovaného kruhu. Tvůrci kampaně z komunikační skupiny Mather zvolili koncept jednoduché animace; na konci spotu zazní sdělení „Nabízíme vám pomocnou ruku“. Spoty trvají 30 vteřin a na hlavních televizních stanicích budou poprvé nasazeny 31. ledna.

Operační program Lidské zdroje a zaměstnanost je jedním ze tří programů Evropského sociálního fondu. Je zaměřený na snižování nezaměstnanosti prostřednictvím aktivní politiky trhu práce a profesního vzdělávání, dále na začleňování sociálně vyloučených obyvatel zpět do společnosti, zvyšování kvality veřejné správy a mezinárodní spolupráci v uvedených oblastech.

Čtěte také:
Rekvalifikace? Jen tak ji úřad práce nezaplatí
Propuštění mohou být bez odstupného i podpory
Míst pro pracující matky bude méně