Z tištěných titulů Sanoma vydává například magazíny Story, Vlasta, Dům & zahrada, National Geographic, Týdeník Květy nebo Praktická žena. O změně vlastníka české Sanomy se spekulovalo už delší dobu.

Sanoma uvedla, že prodala firmy Sanoma Media Praha, Sanoma CZ a Websitemaster. Prodej je v souladu se strategií koncernu Sanoma, jíž je zaměření se na své hlavní trhy a s tím související prodej vybraných dceřiných společností. Uzavřená transakce znamená, že Sanoma opouští tuzemský trh. V roce 2012 utržila Sanoma v ČR 17 milionů eur (asi 469 milionů korun).

Sanoma Media Praha je jedním z největších mediálních domů v České republice. Její časopisy čte každý měsíc přes 1,5 milionu čtenářů, weby měsíčně navštěvuje na dva miliony unikátních návštěvníků. K tištěným titulům patří dále magazíny Překvapení, Fajn život nebo Chuť a Styl. Zároveň provozuje on-line portály jako Story.cz, Kafe.cz nebo eStranky.sk.

Propustit 570 zaměstnanců

Sanoma Media Praha je součástí společnosti Sanoma Media Russia & CEE (SMRCEE), která patří finskému mediálnímu koncernu Sanoma a zastřešuje aktivity této firmy ve střední, východní a jihovýchodní Evropě. Sanoma Media Praha loni hospodařila se ztrátou 90,7 milionu korun, podobně jako o rok dříve.

Finská mediální skupina Sanoma oznámila, že plánuje rušení časopisů a propouštění, protože čtenáři i inzerenti stále více přesouvají svůj zájem z tištěných k digitálním médiím. Firma na konci října uvedla, že chce zrušit 32 ze svých 250 časopisů a propustit 570 z celkového počtu 10.000 zaměstnanců.

Tuzemské vydavatelství vzniklo v roce 1968 pod názvem MONA, což bylo zkrácení slov MOderní žeNA. Zastřešovalo vydávání časopisů Vlasta, Žena + móda a Praktická žena. V roce 1992 se vlastníkem stal Nizozemský svaz nakladatelů (VNU) a o deset let později jako Sanoma Magazines Praha přešla pod finskou mediální skupinu Sanoma. Předloni změnila svůj název na Sanoma Media Praha.