„Cena modelu Exeo začíná na 499 900 Kč,“ říká Petr Táborský, vedoucí zastoupení SEAT na českém trhu. „Očekáváme největší zájem o vybavené Exeo Style s motorem 2.0 TDI CR/143 k, kde cena začíná na 629 900 Kč.“

S modelem Exeo chce SEAT oslovit nové vrstvy zákazníků a současně nabídnout současným majitelům vozů SEAT větší a lépe vybavený model. SEAT sází na to, že tato novinka zaujme z velké části také firemní zákazníky, kteří tvoří značné procento prodejů v tomto segmentu.

Už základní verze Reference je sériově vybavena mj. sedmi airbagy včetně kolenního, dvouzónovou automatickou klimatizací Climatronic, protiblokovacím systémem ABS, protiprokluzovým systémem TCS, stabilizačním systémem ESP s brzdovým asistentem EBA, rádiem s přehrávačem CD a MP3 a vstupem AUX-in. Pro náročnější zákazníky jsou připraveny verze Style a Sport s ještě bohatší sériovou výbavou.

Srovnání Deníku

Nový Seat Exeo by určitě chtěl být konkurentem tuzemské jedničky ve své kategorii, Škody Octavia. Její ceny dnes začínají na 349 900 Kč, ale model se srovnatelným motorem jako má neslabší Exeo přijde o necelých 40 tisíc víc. Škodovka je však o něco kratší než španělský vůz. Pro srovnání, o deset centimetrů delší Citroën C4 Sedan má zaváděcí cenu 459 500 Kč.

Nový SEAT Exeo neznamená pro španělskou značku pouze vstup do segmentu sedanů střední třídy, ale také příchod vyspělých vznětových motorů s technikou přímého vstřikování common rail.

K jejich přednostem patří nižší emise, lepší hodnoty spotřeby a menší hlučnost. Při uvedení na trh budou k dispozici motory 2.0 TDI CR o výkonu 125 kW (170 k) a 105 kW (143 k), později je doplní další provedení s výkonem 88 kW (120 k). Všechny turbodiesely jsou vybaveny filtrem pevných částic DPF, díky němuž splňují již dnes limity emisní normy EU V, které pro Exeo vstoupí v platnost v roce 2011.

Také řadu zážehových poháněcích jednotek tvoří tři motory: 1.6 16V/75 kW (102 k), 1.8 T 20V/110 kW (150 k) a 2.0 TSI s přímým vstřikováním benzinu, který nabízí výkon 147 kW (200 k).