Firmy, které v době krize často stěží najdou práci pro všechny stálé zaměstnance, o prázdninovou výpomoc příliš velký zájem nemají. „Nabídka brigád je letos rozhodně několikanásobně nižší než tomu bývalo v minulých letech,“ přiznává Josef Rajtr z pražské agentury Majora. V pořadnících personálních agentur se tak hromadí tisíce žadatelů o brigádu, kteří si nemohou být jistí, zda se na ně do konce léta dostane.

„Bohužel se obávám, že většina zájemců o brigádu nebude letos uspokojena,“ dodává Rajtr. Výrazně ubylo také těch, kteří na léto vyjíždějí pracovat do hotelů a restaurací v přímořských letoviscích, neboť prakticky ve všech zemích se turistický ruch v posledních měsících propadl. Určitou výjimkou je tradiční hlídání dětí, poptávka po au-pair podle agentur příliš neklesá.

O něco lepší je situace v Praze a větších městech, kde agentury nabízejí například práci v telemarketingu či za pokladnou. I o tato místa je však oproti loňskému roku nebývalý zájem. „Kdo si chce přivydělat ke studiu nějakou korunu, nemůže si letos příliš vybírat,“ uzavírá Tomáš Zdechovský z agentury Commservis.com.