„Pravidelně se setkáváme s tím, že směrové sloupky lidé vytrhávají a používají je jako poštovní schránky nebo je zkrátka vyhází mimo silnici,“ uvedl provozní náměstek klatovských silničářů Miroslav Sušický. To u ohebného patníku není tak snadné, protože k jeho montáži je nutné použít ruční nebo pneumatické beranidlo. Na vytržení je pak nutné vyvynout sílu větší pět set kilo. Navíc díky pružnosti nehrozí poškození patníku při nárazu vozidla. Podle výrobce vydrží až patnáct set nárazův obou směrech. „Jde o naprostou novinku dovezenou z Austrálie, která se v Čechách objevila teprve nyní,“ podotkl ředitel klatovských silničářů Jiří Velíšek. „Běžný směrový sloupek stojí zhruba sto padesát korun, tenhle je asi o padesát korun dražší,“ upřesnil technický náměstek SÚS Radek Kadlec.

Firma, která tyto ohebné patníky dodává, připravuje na příští měsíc pro silničáře z celého Plzeňského kraje předváděcí akci. Ta se bude konat přímo v areálu klatovské správy a údržby silnic.

„Tak to je bomba. Když nabourám, nic se dohromady nestane. Ale jestli se tyto patníky objeví i na Klatovsku, zkoušet to raději nebudu,“ pousmál se mladý řidič Jindřich Sládek.

Ohebný patník prý má i oproti klasickým plastovým přednosti při vysekávání příkopů. “Když to přejede sekačka, v nejhorším případě dojde k poškrabání odrazových skel. Ale rozhodně ho nemůžeme při sekání zničit jako běžný směrový sloupek,“ doplnil Sušický.