Nedostatek zaměstnanců na ŘSD sice dosud nemá kritický rozměr, na 23 SSÚD (Středisko správy a údržby dálnice) chybí necelé čtyři desítky zaměstnanců. Podle Kroupy je ale zaděláno na problémy v blízké budoucnosti, neboť stávající zaměstnanci stárnou a mladí se do práce na dálnici nehrnou.

Na severním okraji Českých Budějovic ve středu začala stavba dálničního obchvatu města v úseku Úsilné – Hodějovice.
Ťok naposledy odstartoval výstavbu dálnice. Darem dostal krabici od vína

Risk manager a předseda odborů v ŘSD Karel Skoupil přitom upozorňuje na rostoucí počet kolizí silničářů s nezodpovědnými řidiči. Práce na dálnici vyžaduje pevné nervy. „Mnoho nových zaměstnanců to psychicky nevydrží a od té práce uteče,“ říká Skoupil. Mezery vidí především v práci policie, která podle něj „není na dálnicích vidět“.

Silničářské odbory přitom snahu vedení ŘSD o nábor nových zaměstnanců podporují. „Jsme ochotni novým kolegům pomoci i finančně, například při získávání profesních průkazů,“ doplnil Skoupil.

Základní pravidla ohleduplnosti k pracovníkům, pracujících za provozu (pramen ŘSD):
1) Plně se věnovat řízení, sledovat vozovku na dostatečnou vzdálenost úměrnou rychlosti
2) Dodržovat rychlostní omezení (ty značky u silnice tam opravdu nejsou jen tak)
3) Když už míjím dopravní nehodu, nerozptyluji se, neb se mi může stát to samé

Dálnice D3.
Dálnici D3 u Prahy hrozí zpoždění, její osud bude mít v rukou Plzeň