Ministerstvo to uvedlo v tiskové zprávě, v případě silnic mluví o kilometrech „nových vozovek“. Do součtu zahrnuje i kilometry modernizované D1, která není novou stavbou, ale rozsahem novou stavbu připomíná.

V půlce roku je ve výstavbě 237 km silnic, na železnici se opravují budovy a staví nové tratě. „Pro řidiče budou do konce roku sloužit nově například dva úseky karlovarské D6, nový úsek dálnice D48 v Moravskoslezském kraji nebo tři úseky nové D1. Dokončen bude také zbývající část silnice I/16 Slaný – Velvary, která nahrazuje zatím nedokončený Pražský okruh,“ říká ministr dopravy Karel Havlíček.

V příštím roce má Ředitelství silnic a dálnic v plánu otevřít 109,1 kilometru dálnic, silnic I. tříd, včetně dokončení modernizace D1. Konkrétně půjde o dokončení 41,5 kilometru modernizace D1, 46,5 kilometru dálnic na zelené louce a 21,1 kilometru obchvatů měst na silnicích I. třídy. Řidičům začne sloužit nový úsek dálnice D11 v úseku Hradec Králové – Jaroměř, obchvat Lubence na karlovarské D6 nebo obchvat Otrokovic na D55.

Opravené výpravní budovy a nádraží

„Na železnici jsou pro cestující nejviditelnější opravené výpravní budovy a nádraží, Správa železnic ale také investuje do zvýšení rychlosti vlaků na některých tratích na 160 km/h, opravuje železniční mosty nebo zabezpečuje aktuálně 142 dalších přejezdů,“ dodává ministr.

Na železniční síti v současné době probíhá modernizace celkem 187 km tratí a dále pak výstavba 26 km nových tratí na 4. tranzitním koridoru připravovaných pro rychlost až 200 km/hod. Z uvedeného se v letošním roce předají do provozu stavby v celkové délce 48 km, ostatní budou pokračovat ještě v následujících letech.

Modernizace tratí

Opravou nebo rekonstrukcí aktuálně prochází 63 výpravních budov. Jenom v letošním roce se podaří otevřít zrekonstruované budovy nebo nová nástupiště například v Přerově, Frenštátu pod Radhoštěm, v Letohradu, Šternberku, Rumburku, Chebu, Bohušovicích nad Ohří, Kralupech nad Vltavou předměstí, Lysé nad Labem, Jaroměři nebo v Mikulášovicích.

Správa železnic letos také dokončí modernizaci tratí například v Hustopečích u Brna, u Trutnova, opravený most bude na trati Liberec – Hrádek nad Nisou, v železničním koridoru z Děčína k hranicím s Německem, opravená bude také trať u Železného Brodu nebo České Lípy.

Traťová rychlost na 160 km/h se zvýší v úseku Valašské Meziříčí – Hustopeče nad Bečvou nebo na trati z Českého Těšína do Dětmarovic.

Všechny aktuální a plánované stavby jsou přehledně na mapě výstavby Ředitelství silnic a dálnic, železniční investice pak lze nalézt v interaktivní mapě Správy železnic.