Koncern začátkem listopadu přiznal, že zhruba 800.000 jeho vozů vypouští více emisí oxidu uhličitého, než oficiálně udává, takže má i vyšší spotřebu. Firma na to prý přišla až v souvislosti s vyšetřováním skandálu s manipulacemi emisí oxidů dusíku u naftových vozů, který vypukl v září.

"Doufám, že do konce příštího roku to bude z velké míry za námi," prohlásil Müller v rozhovoru. Největší evropská automobilka nyní pracuje na restrukturalizaci podniku, za kterou stojí Müller. V polovině příštího roku bude podle šéfa koncernu připravena dlouhodobá strategie do roku 2025.

"Rovněž je možné předpokládat, že počátkem roku 2017 se budeme již všichni ubírat správným směrem," uvedl také. "Pak se dostaví první úspěchy."

Emisní skandál

Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) v září obvinila Volkswagen, že u vozů s naftovými motory používal software umožňující při testování skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Volkswagen pak přiznal, že v celém světě software instaloval do zhruba 11 milionů aut, včetně asi 1,2 milionu vozů české divize Škoda Auto.

V listopadu, kdy se skandál ve Spojených státech rozšířil na vozy se silnějšími naftovými motory, klesl odbyt aut značky Volkswagen v USA o čtvrtinu, především kvůli zastavení prodeje naftových aut, která umožňují manipulovat s měřením emisí.

Skandál donutil k odchodu generálního ředitele Martina Winterkorna, jehož ve funkci v září vystřídal Müller. Ten v říjnu ještě před rozšířením emisního skandálu prohlásil, že Volkswagen by se z aféry s emisemi mohl zotavit do dvou až tří let.