Škoda Auto jen letos vytvořila 1100 nových pracovních míst, další zřejmě nabídne v rámci své růstové strategie RS. Celkem firma Škoda eviduje kolem 10 tisíc zájemců o práci. Boleslavskému deníku to na setkání s novináři řekl personální šéf Škody Auto Bohdan Wojnar.

Cílem je zejména naplnit strategii automobilky, díky níž hodlá do roku 2018 vyrábět 1,5 milionu aut ročně. Podle Wojnara ale nejspíš nelze očekávat v budoucnu dramatický růst pracovních míst. „Musíme jít také cestou optimalizace výroby, která jde sice zdánlivě proti zaměstnanosti, ale ve skutečnosti nám pomáhá zajistit stávající, nebo i mírně rostoucí zaměstnanost,“ podotkl Wojnar. Podotkl, že například ve výrobě modelu Octavia firma navýší výrobu z 800 vozů na 1200 jen pomocí technických opatření.

Koncern Volkswagen vytvoří až 50 tisíc míst

Škodu Auto plně vlastní koncern Volkswagen, který už nyní zaměstnává kolem 400 tisíc zaměstnanců včetně nedávno získaných pracovníků automobilky Porche. I zde se chystá nábor nových lidí. „Celosvětově chce koncern Volkswagen v rámci své strategie vytvořit až 50 tisíc nových pracovních míst,“ oznámil Wojnar. I to souvisí s ambiciózními plány koncernu na poli prodeje nových aut.

Firma Škoda podle Wojnara také od září spustí nový pracovní 18směnný systém ve svém závodě v Kvasinách, jenž má spolu s technickými opatřeními směřovat k růstu výroby modelů Yeti a Superb. Škoda chce vyrábět 100 tisíc terénních aut Yeti ročně.

Čtěte také: Octavia z Mladé Boleslavi překonala rychlost 325 km/h