Automobilka nyní v Mladé Boleslavi zaměstnává asi 19.500 lidí, průměrná hrubá mzda na dělnických pozicích je tam přibližně 34.000 korun. "Část těchto nových zaměstnanců chceme získat ze současného agenturního personálu, většinu však z externích zdrojů," řekl Baláž. Automobilka chce do roku 2018 zvýšit prodeje na minimálně 1,5 milionu vozů ročně. Letos v prvním pololetí dodala Škoda zákazníkům 522.500 vozů, o 12,5 procenta více než loni ve stejném období. Letos by měla poprvé prodat přes milion vozů.

Mladoboleslavská automobilka patří k největším zaměstnavatelům ve středních Čechách, další firmy jsou na ni navázány jako dodavatelé. Nezaměstnanost na Mladoboleslavsku byla v červenci na úrovni 4,4 procenta, spolu s Benešovskem je to druhá nejnižší nezaměstnanost ve Středočeském kraji po okrese Praha-východ. V rámci České republiky má Středočeský kraj se 6,4 procenta šestou nejnižší nezaměstnanost mezi jednotlivými kraji.

Dohoda o zaměstnanosti

V ČR zaměstnává Škoda kromě závodu v Mladé Boleslavi ještě zhruba 4500 lidí v Kvasinách a Vrchlabí. Loni podepsala s odbory dohodu o zaměstnanosti, která podle mluvčího zaměstnancům garantuje zachování pracovního místa pro ty, kdo se chtějí dále rozvíjet a vzdělávat. "Každý zaměstnanec má k dispozici spoustu sociálních služeb, pracovně právní ochrany, jistotu růstu mezd a stabilitu stálého pracovního místa," uvedl předseda odborů automobilky Jaroslav Povšík.

Automobilka tento týden zveřejnila první fotografie třetí generace svého modelu Fabia. Bude mít větší zavazadlový prostor a dostane nové úspornější motory. Nová Fabia působí sportovněji, v přední části je zvýrazněná maska chladiče s ostře řezanými světlomety, výrazně tvarovaná kapota s dvěma charakteristickými prolisy po stranách a šířku zvýrazňující mlhové světlomety.

Loni byla Fabia po Octavii druhým nejprodávanějším modelem automobilky. V loňském roce jich prodala více než 200.000.

Čtěte také: Tak to je ona. Škoda odhalila novou Fabii