„Poprvé v historii naší společnosti jsme v květnu dodali našim zákazníkům více než 100 tisíc vozů,“ řekl Alain Favey, člen představenstva společnosti Škody zodpovědný za oblast prodeje a marketingu.

„To jasně ukazuje, že se nám s naší atraktivní modelovou paletou podařilo pro značku Škoda nadchnout nové skupiny zákazníků. Vysoká poptávka po našich SUV Kodiaq a Karoq nás velice těší a dokazuje, že v rámci naší SUVofenzívy nabízíme ty správné vozy ve správnou dobu,“ dodal Favey.

Na domácí český trh dodala Škoda v květnu celkem 8 700 vozů. Loni to bylo ve stejném období 9100 automobilů, což představuje meziroční pokles o 4,2 procenta. O necelá tři procenta klesla také v Německu, který je největším evropským trhem.

Prodej ŠKODA AUTO v květnu 2018

V jiných evropských zemích však automobilka zaznamenala dvouciferný růst. Například ve Francii tak vzrostla o 32,4 procenta na 3000 vozů, ve Švédsku o 22,9 procenta na 2000 vozů nebo ve Španělsku o 16,5 procenta na 2800 vozů. Evropským skokanem je pak Rumunsko, kde Škoda prodala o 67 procent více automobilů automobilů než před rokem.

Také v Rusku si Škoda výrazně polepšila: 6 tisíc vozů dodaných zákazníkům představuje nárůst o 19,8 procenta oproti stejnému období minulého roku (květen 2017: 5 tisíc vozů). Mimořádně silně rostla Škoda i na svém nejdůležitějším trhu - v Číně. S 30 800 dodanými vozy v uplynulém měsíci překonala automobilka loňskou úroveň o 35,4 procenta. V květnu 2017 to bylo jen 22 700 automobilů.