Závod má zhruba 4500 zaměstnanců a patří k největším zaměstnavatelům v hradeckém kraji. Informoval o tom mluvčí firmy Jozef Baláž.
Denní výroba závodu teď činí 800 vozů v třísměnném provozu. V posledních dvou letech závod modernizoval provozy montáže a svařovny. Letos v závodě přibyla logistická hala a montážní linka pro Roomster. Nově se v Kvasinách začaly montovat i nápravy. Kapacitu výroby modelu Yeti závod zdvojnásobil na 100.000 vozů ročně. Nyní Škoda v centrální části továrny buduje nákladem v řádu miliard korun novou svařovnu. Bude se v ní svařovat Superb nové generace.
I nový model Snowman
Automobily se v Kvasinách začaly vyrábět na počátku 30. let. Prvním vozem značky Škoda z Kvasin byla v roce 1947 Škoda Superb. V dalších letech k nejznámějším patřily modely Felicia a 110 R Coupé.
Po vstupu koncernu Volkswagen do Škody Auto závod prošel zásadní přestavbou za miliardy korun, která vyvrcholila spuštěním výroby nového modelu Superb v roce 2001. Roomster se v Kvasinách montoval v letech 2006 až 2010, pak se přesunul do Vrchlabí, aby se letos do Kvasin vrátil. V roce 2009 Kvasiny začaly vyrábět model Yeti.
V Kvasinách by Škoda mohla vyrábět i nový velký model SUV, který by se údajně mohl jmenovat Snowman. Na trhu by se měl objevit zhruba v roce 2016. Podle nedávných informací odborů je však vedle Kvasin údajně ve hře o výrobu nového SUV i nevytížený španělský závod. Škodovácké odbory chtějí rázně prosazovat výrobu SUV v Kvasinách. Automobilka k tomu uvedla, že konečné rozhodnutí o umístění výroby nového SUV zatím nepadlo.
Loni Škoda vykázala obrat 262,6 miliardy korun a prodala 939.200 aut. Za letošní leden až září automobilce klesly tržby o šest procent na 7,4 miliardy eur (190,5 miliardy Kč) a prodej aut se snížil o téměř pět procent na 524.000 vozů. Letošní snížení firma zdůvodnila obtížnou tržní situací v Evropě a náběhy nových modelů a s tím spojenou nižší výrobou. V říjnu Škoda dodala zákazníkům 83.800 vozů, což bylo meziročně o 7,5 procenta více.