Škodě loni klesl zisk po zdanění o devět procent na 28,89 miliardy korun. Zákazníkům ale dodala 1 253 700 vozů po celém světě. Ve srovnání s předchozím rokem se jedná o nárůst o 4,4 procenta. Tržby tak vzrostly o dvě procenta na rekordních 416,7 miliardy. To je podle společnosti nejlepší výsledek v dosavadní historii podniku.

Automobilka investovala loni více než 500 milionů eur (asi 12,8 mld. korun) do českých závodů. V příštích čtyřech letech plánuje investovat dvě miliardy eur (asi 51,2 miliardy korun) do elektromobility a nových řešení mobility.
Výrazný nárůst dodávek zaznamenala Škoda Auto v Evropě (o 4,9 procenta) a na růstových trzích v Číně (4,9 procenta) a Rusku (30,7 procenta). Největší zájem je o SUV Modely Kodiaq a Karoq, bestsellerem nadále zůstává Škoda Octavia.
Čína je nadále nejvýznamnějším trhem značky Škoda s 341 tisíci dodanými vozy. Největším evropským trhem je Německo, kde automobilka zaznamenala 176 600 dodaných vozů, což v porovnání s minulým rokem znamená nárůst o 1,9 procenta.
Rok velkých výzev
Jak uvedl Bernhard Maier, předseda představenstva společnosti, produktová ofenziva společnosti se úspěšně rozvíjí a zákazníci modely dobře přijímají.
„Zároveň byl rok 2018 pro společnost Škoda Auto rokem velkých výzev. V rámci koncernu Volkswagen jsme převzali další odpovědné úkoly: řízení regionů Indie a Rusko, vývoj a výrobu vozů rodiny Passat v závodě Kvasiny nebo odpovědnost za rozšíření výrobních kapacit v novém závodě pro výrobu vozů několika značek koncernu Volkswagen. Navíc vedl přechod na nový měřicí cyklus WLTP a obchodní spor mezi USA a Čínou na některých trzích ke znejistění a zdrženlivosti zákazníků,“ uvedl.
Ve výsledku za celý rok se podle jeho slov odráží negativní efekty: směnných kurzů, vysoké investice do technologií i nárůst personálních nákladů.
„Těmto výzvám jsme se aktivně postavili prostřednictvím rozsáhlého interního Performance programu a budeme v tomto kurzu dále důsledně pokračovat, neboť také rok 2019 bude rokem náročným. Vedle i nadále obtížných rámcových podmínek globální ekonomiky nabírá proces transformace automobilového průmyslu také pro společnost Škoda Auto zřetelně na intenzitě. Pomocí naší Strategie 2025 jsme však vytvořili ty správné podmínky. Finanční investice v nadcházejících letech zajistí trvale udržitelnou budoucnost našeho podniku a České republiky jako centra automobilové výroby,“ podotkl Bernhard Maier.
