Škodovka i její majitel koncern Volkswagen řeší problémy s nedostatkem dílů. Zájem o auta je tak velký, že dodavatelé nestíhají dodávat do výroby některé díly. Zejména jde o komponenty z Polska pro výrobu motorů.

Podle předsedy Podnikové rady OS KOVO Jaroslava Povšíka je to doznívající důsledek krize. Nepřipravené závody, které ponížily výrobu z důvodu krize, teď nestačí uspokojovat silnou poptávku. Podle dnešního vydání týdeníku Škodovácký odborář je přitom zřejmé, že německé továrny Volkswagen si vyjednáváním dokážou stáhnout více vyrobených komponent k sobě.

„I přesto se problémy nevyhnuly ani Německu. Ověřili jsme si, že v Německu stála jedna celá noční směna a pak také celý jeden den. Celkem se nevyrobilo skoro 7 tisíc aut,“ uvedl v týdeníku předseda Povšík.

Kritická situace

Podle místopředsedy Podnikové rady Vladimíra Kmenta nicméně nechybějí díly jen na žádané motory, ale také některé díly výbavy vozu. Situace ve Škoda Auto již byla natolik kritická, že se plánovala série odstávek sahající až do dubna. Nakonec však firma přišla s dobrou zprávou a informovala o ponížení na 8 směn, což představuje nevyrobení cca 3200 aut.

„Odstávka zasáhne model Fabia v Mladé Boleslavi. Odbory KOVO přitom poukázaly na fakt, že se blíží jarní prázdniny, proto by firma nemusela výrobu odstavovat jen v pátek, ale také v pondělí, aby rodiče mohli být doma s dětmi v době prázdnin, což je i v této nepříjemné situace výhodnější,“ uvádí list.
Odstávka se tedy uskuteční na Fabii A05 v Mladé Boleslavi v pondělí 28. února a v pátek 4., 11. a 18. března. Vždy se jedná o zrušení obou směn.

Zaměstnanci, kteří zůstanou doma, o peníze nepřijdou, ale neodpracované hodiny se jim odečtou v rámci firemního flexikonta. Ta se vyhodnocují po čtvrtletí a vzhledem k tomu, že se odstávky uskuteční během března, je zřejmé, že do dalšího čtvrtletí si již zaměstnanci nestihnou minusové směny odpracovat. „V podstatě tedy budou mít volno, zůstanou doma za běžnou denní mzdu a do dalšího čtvrtletí od dubna vstoupí takzvaně s čistým štítem, aniž by si minusové směny museli odpracovat,“ informovali Odboráři.

Čtěte také: Škoda každých šest měsíců představí nový model