Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Škodovka chystá výrobu elektromobilů v roce 2020

Krok, který se po problémech německého koncernu Volkswagen v rámci kauzy Dieselgate dal očekávat, je tady. O čem je řeč? O přechodu obřího koncernu, kam patří i mladoboleslavská Škoda, k alternativním pohonům svých vozů a ještě přesněji k elektromobilům.

22.11.2017
SDÍLEJ:

Škoda Vision E.Foto: Škoda Auto

„Plánujeme, že do roku 2025 zákazníkům nabídneme pět vozů s čistě elektrickým pohonem v různých segmentech. Těší nás, že první vůz značky Škoda s čistě elektrickým pohonem bude vyráběn v České republice,“ řekl předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier. Dodal, že toto rozhodnutí potvrzuje velkou důvěru koncernu v české zaměstnance.

Již od roku 2019 chce Škodovka vyrábět elektrické komponenty pro tak zvané plug-in-hybridy několika značek koncernu, tedy vozy, jejichž baterie jsou dobíjeny připojením k elektrickému zdroji. Jedná se o auta, která mohou být poháněna jak čistě baterií, tak čistě benzinovým motorem, případně kombinací obojího. „Výroba elektromobilů a elektrických komponentů představuje velký krok při realizaci strategie společnosti. Budoucnost značky Škoda bude elektrická,“ vysvětlil Maier.

Prvním sériovým autem s hybridním pohonem plug-in má být v roce 2019 Škoda Superb vyráběná v Kvasinách. O rok později už z výrobních linek Škodovky má sjet první model s ryze elektrickým pohonem.

Vážnost svého rozhodnutí demonstrovala automobilka také na letošním autosalonu v Shanghai, kde návštěvníci mohli vidět studii nazvanou Škoda Vision E, tedy jakousi představu o tom, jak by měla v budoucnu vozidla poháněná elektřinou vypadat.

„Elektrifikace modelové palety značky Škoda a výroba elektrických komponentů pro koncern Volkswagen patří mezi důležité pilíře Strategie 2025,“ dodal šéf Škodovky Maier. Zdůraznil, že dalšími důležitými oblastmi jsou digitalizace produktů a procesů, vstup na nové trhy a rozšiřování klasické výroby automobilů o mnoho dalších služeb.

Vývoj elektromobilů urazil za poslední dobu obrovský kus cesty, nicméně velká spousta otázek a nejasností zůstala dosud nezodpovězena. Například těch o nabíjení. Není žádným tajemstvím, že nabít baterii elektromobilu na dojezd řekněme 400 kilometrů trvá 15 až 20 minut oproti třem minutám tankování benzinu či nafty. To rozhodně pro zákazníka komfortní není. Vedle vysoké pořizovací ceny elektromobilu je také otázkou, jak je to vlastně s bez emisním provozem těchto vozů. V rámci místních emisí, tedy těch, které vůz v dané lokalitě ne/bude produkovat, to s největší pravděpodobností platit bude, ale globálně už zřejmě nikoliv. Bude záležet na tom, jak se elektrická energie pro baterie vyrobí. Stanou-li se zdrojem například hnědouhelné elektrárny nebo obří dieselové agregáty, je čistota elektromobilů diskutabilní.

V některých oblastech dává provoz čistě elektrických vozů smysl, především na krátké vzdálenosti, například ve městě. Pro dlouhé cesty tu ale mohou být stále jiná vhodnější řešení, například zemní plyn, biopaliva nebo vodík. V každém případě je zřejmé, že jako lidstvo jsme na cestě odpoutat se od klasických zážehových nebo vznětových motorů.

Autor: Daniel Porazil

22.11.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Penzisti. Ilustrační foto.
2 7

GRAFIKA: Kde žijí nejchudší a nejbohatší důchodci?

Ilustrační foto.
12 33

Asfaltování za sněhu. Silničáři opět dohánějí resty

Podruhé narozen pod koly tramvaje a padlý symbol Vánoc: nejlepší videa dne

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku v pondělí 11. prosince 2017.

Vědci ze Soulu vyvinuli preparát proti vypadávání vlasů

Plešatost trápí mužskou populaci už od počátku věků. V současnosti je na světě okolo 1,5 miliardy lidí, kteří mají s vypadáváním vlasů problémy. S tím by mohl být jednou provždy konec, myslí si tým vědců z Jižní Koreje. Ten nedávno představil speciální preparát zvaný PTD-DBM. Unikátní je v tom, že zabraňuje vypadávání vlasů, navíc podporuje jejich opětovný růst.

V Kalifornii stále hoří šest velkých požárů, zatím je hlášena jedna oběť

/VIDEO/ Rozsáhlé požáry v jižní Kalifornii dosáhly v pondělí plochy 933 kilometrů čtverečních. S ohněm bojuje víc než šest tisíc hasičů, kteří se ho snaží udržet pod kontrolou. Od svého vzniku 4. prosince zničil požár už 644 domů a dalších 18 tisíc nemovitostí dále ohrožuje. Zahynula jedna žena.

Bio, raw, bezlepkové i tradiční. Cukráři jsou zavaleni objednávkami

/INFOGRAFIKA, ANKETA/ Vánoční pečivo v Praze ještě objednat lze, ale cukráren s volnou kapacitou každým dnem ubývá. Kilo vyjde průměrně na 600 korun. K dostání jsou i varianty bezlepkové, bezlaktózové či raw, tedy syrové.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT