Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Škodovka chystá výrobu elektromobilů v roce 2020

Krok, který se po problémech německého koncernu Volkswagen v rámci kauzy Dieselgate dal očekávat, je tady. O čem je řeč? O přechodu obřího koncernu, kam patří i mladoboleslavská Škoda, k alternativním pohonům svých vozů a ještě přesněji k elektromobilům.

22.11.2017
SDÍLEJ:

„Plánujeme, že do roku 2025 zákazníkům nabídneme pět vozů s čistě elektrickým pohonem v různých segmentech. Těší nás, že první vůz značky Škoda s čistě elektrickým pohonem bude vyráběn v České republice,“ řekl předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier. Dodal, že toto rozhodnutí potvrzuje velkou důvěru koncernu v české zaměstnance.

Již od roku 2019 chce Škodovka vyrábět elektrické komponenty pro tak zvané plug-in-hybridy několika značek koncernu, tedy vozy, jejichž baterie jsou dobíjeny připojením k elektrickému zdroji. Jedná se o auta, která mohou být poháněna jak čistě baterií, tak čistě benzinovým motorem, případně kombinací obojího. „Výroba elektromobilů a elektrických komponentů představuje velký krok při realizaci strategie společnosti. Budoucnost značky Škoda bude elektrická,“ vysvětlil Maier.

Prvním sériovým autem s hybridním pohonem plug-in má být v roce 2019 Škoda Superb vyráběná v Kvasinách. O rok později už z výrobních linek Škodovky má sjet první model s ryze elektrickým pohonem.

Vážnost svého rozhodnutí demonstrovala automobilka také na letošním autosalonu v Shanghai, kde návštěvníci mohli vidět studii nazvanou Škoda Vision E, tedy jakousi představu o tom, jak by měla v budoucnu vozidla poháněná elektřinou vypadat.

„Elektrifikace modelové palety značky Škoda a výroba elektrických komponentů pro koncern Volkswagen patří mezi důležité pilíře Strategie 2025,“ dodal šéf Škodovky Maier. Zdůraznil, že dalšími důležitými oblastmi jsou digitalizace produktů a procesů, vstup na nové trhy a rozšiřování klasické výroby automobilů o mnoho dalších služeb.

Vývoj elektromobilů urazil za poslední dobu obrovský kus cesty, nicméně velká spousta otázek a nejasností zůstala dosud nezodpovězena. Například těch o nabíjení. Není žádným tajemstvím, že nabít baterii elektromobilu na dojezd řekněme 400 kilometrů trvá 15 až 20 minut oproti třem minutám tankování benzinu či nafty. To rozhodně pro zákazníka komfortní není. Vedle vysoké pořizovací ceny elektromobilu je také otázkou, jak je to vlastně s bez emisním provozem těchto vozů. V rámci místních emisí, tedy těch, které vůz v dané lokalitě ne/bude produkovat, to s největší pravděpodobností platit bude, ale globálně už zřejmě nikoliv. Bude záležet na tom, jak se elektrická energie pro baterie vyrobí. Stanou-li se zdrojem například hnědouhelné elektrárny nebo obří dieselové agregáty, je čistota elektromobilů diskutabilní.

V některých oblastech dává provoz čistě elektrických vozů smysl, především na krátké vzdálenosti, například ve městě. Pro dlouhé cesty tu ale mohou být stále jiná vhodnější řešení, například zemní plyn, biopaliva nebo vodík. V každém případě je zřejmé, že jako lidstvo jsme na cestě odpoutat se od klasických zážehových nebo vznětových motorů.

Autor: Daniel Porazil

22.11.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

4 5

Řidiči pod vlivem alkoholu či drog ročně zabijí padesátku lidí

Ohořelé lidské tělo našli hasiči poté, co v noci ze středy na čtvrtek uhasili požár chatky v brněnských Bosonohách.
AKTUALIZUJEME / AKTUALIZOVÁNO

V Brně hořela chata, po požáru hasiči našli ohořelé tělo

Strojvedoucí stárnou. V kabinách vlaků loni rekordně přibylo žen

Počet strojvůdců v České republice sice mírně stoupá, v budoucnu ale budou mít železniční dopravci zřejmě problém, kým lokomotivy obsadit. Podle nových údajů Drážního úřadu totiž řada strojvůdců dosáhla důchodového věku a brzy práci opustí.

Autem do Brna? Na motoristy číhají padající kameny

Výlet za nákupem nebo zábavou do Brna se mohl změnit v adrenalinový zážitek, při kterém jde o život. Na silnici mezi Adamovem na Blanensku a Bílovicemi nad Svitavou na Brněnsku padaly o víkendu kameny ze srázu. Cesta už je průjezdná, silničáři budou o řešení problému jednat s majiteli pozemků.

V Česko dostalo azyl osm čínských křesťanů. Vnitro 70 žádostí odmítlo

Ministerstvo vnitra udělilo azyl v České republice osmi čínským křesťanům, dalších 70 žádostí odmítlo. Zbylých 14 Číňanů vzalo již dříve své žádosti zpět a Česko opustilo. Deníku Právu to řekl ministr vnitra Lubomír Metnar (za ANO).

Prověřte své znalosti z matematiky v dnešním testu Deníku

Dostali byste se na střední školu? Zkuste si, jak těžké to mají žáci při přijímacích zkouškách. V dnešním tištěném Deníku najdete druhý z testů, které jsme pro vás připravili. Prověří vaše znalosti matematiky. Příští týden vás pak čeká další test. Kupte si Deník a ověřte znalosti své i znalosti svých dětí. 

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT