S odvoláním na informace z pololetní zprávy o hospodaření to dnes uvedl IDNES.cz.

Všechny lokomotivy řady 380 zůstávají v majetku výrobce. „My jsme je dosud nepřevzali, protože zatím nejsou schválené," řekl mluvčí Českých drah Patr Šťáhlavský s tím, že lokomotivy sice jezdí ve zkušebním provozu, Drážní úřad je ale může kdykoliv nechat odstavit. První schválenou lokomotivu měly dráhy dostat už před třemi lety, dokud lokomotivy nebudou schválené pro provoz v Česku a dalších pěti okolních zemích, dráhy je podle mluvčího nepřevezmou.

Kvůli zpožděné dodávce lokomotiv České dráhy už v dubnu uvedly, že budou požadovat odškodnění ve výši 734 milionů korun. Penále si nárokují nejen kvůli zpožděným dodávkám, ale i vzniklým vícenákladům. Stroje si totiž musí půjčovat a platí za ně vysoký nájem Například pronájem rakouských lokomotiv vyjde na 70 milionů korun ročně. Zatím ale výrobce vozidel nežalovaly.

Lokomotivy měly být dodané do roku 2009. ČD mají v provozu 13 z 20 objednaných lokomotiv. Nemají však stále potřebná povolení, takže tahají vlaky ve zkušebním provozu a jezdit s nimi mohou pouze po českých tratích. Přitom si je dráhy kupovaly hlavně kvůli tomu, aby s nimi mohly jezdit i do zahraničí bez nutnosti přepřahat. Celý kontrakt má hodnotu 2,4 miliardy korun.