Meziročně odbyt nových aut stoupl o 2,4 procenta, v absolutním vyjádření o 2,05 milionu vozů. Za růstem je především velká poptávka po autech SUV, jejichž podíl na celosvětových prodejích dosáhl už 34 procent.

Meziročně prodeje SUV stouply o 12,7 procenta. Největší poptávka po nich je v Číně, Severní Americe a v Evropě, naopak v Asii a Jižní Americe je nejprodávanější kategorií stále třída kompaktních vozidel. V Japonsku tradičně vedou nejmenší auta.

Dva největší trhy pro nová auta přitom nezaznamenaly nejlepší rok: v Číně stouply prodeje o 2,5 procenta, v USA klesly o dvě procenta. Výpadek největších trhů ale nahradil dvouciferný růst na jiných velkých trzích, například v Rusku, Thajsku nebo Argentině.

Největší nárůst zaznamenala Jižní Amerika, o 14,6 procenta. Objemem jde ale stále o malý trh, kde se za celý rok prodá méně aut než například v Německu. Devítiprocentní růst zaznamenala Indie, která se brzy může dostat na pozici čtvrtého největšího trhu na světě, kterou nyní drží Německo.

S růstem prodejů SUV ztrácí podíl jiné typy vozů; výjimkou jsou pouze nejmenší auta a pick-upy.

Žebříčku značek loni vévodila Toyota před Volks-wagenem a Fordem. Škoda si v celosvětovém žebříčku polepšila na 20. místo. Podle modelů je nejprodávanějším autem Ford F-Series, tedy pick-up, který se v Česku neprodává přes oficiálního importéra, pouze u několika prodejců. Zhruba 80 procent všech prodejů tohoto modelu připadá na USA. V kategorii SUV vede Nissan X-Trail.