„Během prvních tří čtvrtletí letošního roku se nám podařilo dodat zákazníkům celosvětově téměř 940 tisíc vozů a výrazně tak překonat loňský výsledek,“ říká člen představenstva Škoda Auto Alain Favey. Na začátku října navíc firma představila nové varianty SUV modelů Kodiaq a Karoq. „Důsledně pokračujeme v naší SUV ofenzívě,“ vysvětluje.

Úspěšnou statistiku neohrozil ani šestnáctiprocentní pokles dodávek během letošního září, který zavinil přechod na nový testovací cyklus WLTP, který od 1. září 2018 musí splnit všechny nově zaregistrované vozy. „Některé kombinace motorů a převodovek jsou dočasně nedostupné v závislosti na specifikaci jednotlivých modelů. Na homologaci všech modelových variant dále intenzivně pracujeme,“ vysvětlil mluvčí společnosti Zdeněk Štěpánek.

Čína jako klíčový trh

Ačkoli největší odbyt, necelých 372 tisíc vozů, zajišťují mladoboleslavské automobilce západoevropské země, za svůj „celosvětově nejdůležitější trh“ Škoda považuje Čínu. Za prvních devět měsíců letošního roku dodala tamním zákazníkům více než 250 tisíc vozidel a zaznamenala nárůst o 17,7 procenta. Dokonce o 28,2 procenta stouply oproti loňskému roku dodávky automobilů Škoda na území Ruska. 

Jednoznačně nejpopulárnějším vozem firmy je Škoda Octavia, kterou si v roce 2018 odvezlo dosud 297,4 tisíce zákazníků. „I nadále roste poptávka po kompaktním SUV Škoda Karoq,“ připomíná Štěpánek. Modelu, který se začal prodávat v polovině loňského roku, společnost letos dodala zákazníkům 110 tisíc kusů.