Žáci učiliště si tak sedmým vyrobeným vozem připomínají 125. výročí založení Škody Auto. Poprvé posloužila žákům učiliště jako základ pro vyvinutý a vlastnoručně vyrobený vůz Scala. "Žákovský vůz je stěžejním projektem každého ročníku Středního odborného učiliště Škoda Auto," řekl vedoucí Škoda Akademie Alois Kauer.

Škoda 110 R slaví letos 50 let od zahájení výroby
Poslední vzepětí automobilové krásy za totality: Škoda 110R vznikla před 50 lety

Pro svůj projekt zvolili žáci otevřenou karoserii verze spider, která je obdobná jako kabriolet, vyznačuje se ale pouze dvěma místy k sezení. Tento typ karoserie je známý také pod pojmem roadster. Vůz pohání benzinový motor 1,5 TSI o výkonu 110 kW, využívá sedmistupňovou automatickou převodovku.

Žákovský vůz má s originálním modelem Scala shodnou přední a zadní nápravu, řízení, kompletní elektroniku včetně kabeláže i asistenční systémy. Nedotčena zůstala také palubní deska.

Loni si žáci postavili Škodu Mountiaq:

Zavařené zadní dveře

Žáci museli výrazně proměnit karoserii vozu, některé části nově zkonstruovali a mnohé současné prvky dále upravili. Zesílili konstrukci podlahy, odstranili střechu a zavařili zadní dveře.

Bernhard Maier
Šéf Škody Auto Bernhard Maier končí ve své funkci

Tradice projektu žákovského vozu Škoda sahá do roku 2014. Žáci Středního odborného učiliště Škoda v Mladé Boleslavi mohou od té doby každoročně naplánovat, vyvinout a vlastnoručně postavit zajímavý koncept vozu.

Střední odborné učiliště strojírenské automobilky bylo založeno v roce 1927. Studenti zde studují ve tří- nebo čtyřletých technických oborech ukončených výučním listem nebo maturitou. Všichni úspěšní absolventi dostanou nabídku pracovního místa na dobu neurčitou ve Škoda Auto.