Podobně jako tržby Škoda vylepšila i svůj provozní výsledek. Ve srovnání se stejným obdobím minulého roku stoupl o více než čtvrtinu na 860 milionů eur. „Společnost i v prvním pololetí roku 2017 výrazně rostla,“ okomentoval čerstvá čísla předseda představenstva Bernhard Maier. Za hlavní nový pilíř označil model Kodiaq.

V prvním pololetí roku 2016 Škoda svým zákazníkům dodala 569 tisíc aut. Letos to bylo již 585 tisíc vozidel. Bez započtení specifického čínského trhu se tento rozdíl ještě zvýrazní: 423 versus 451 tisíc aut.

Podnik zůstává optimistický i ve výhledu na druhé pololetí. Množství přijatých objednávek totiž plně vytěžuje výrobní závody automobilky. „K silné dosavadní bilanci v tomto roce přispěly také směnné kurzy, které se vyvíjely v náš prospěch,“ uvedl další prorůstový faktor finanční ředitel Škodovky Klaus-Dieter Schürmann.

Kromě modelu Kodiaq, kterého se po úspěšném startu dosud prodalo víc než 27 tisíc kusů, má automobilce zajistit prosperitu i novější a menší SUV Karoq. Ten si odbyl premiéru na autosalonu ve Stockholmu v květnu, do aktuálních výsledků proto nezasáhl.