Slovensko je dle předsedy představenstva Škody Transportation Tomáše Ignačáka tradičním a důležitým obchodním partnerem společnosti. Na tamní železnici už několik let jezdí jejich dvoupodlažní elektrické jednotky, push-pull soupravy a moderní lokomotivy, ve slovenských městech vozí cestující jejich trolejbusy a tramvaje.

„Proto jsme velice potěšeni, že se nám podařilo uspět v této velmi náročné soutěži a navázali jsme na naše předchozí dodávky,“ říká Ignačák.

„Moderní elektrické jednotky jsou pro regionální dopravu v okolí Žiliny a pro naše cestující skutečně klíčové. Jsme přesvědčeni, že jednotky budou kvalitní a budou spolehlivě fungovat,“ myslí si předseda představenstva a generální ředitel ZSSK Filip Hlubocký.

Škoda Transportation
Škoda Transportation investuje miliony do dceřiného závodu v Šumperku

S podobnými jednotkami, jako jsou ty, které mají být dodané, mají podle Hlubockého už dnes pozitivní zkušenost, takže v budoucnosti předpokládají hladký průběh dodávky a také udržení jejich kvality.

Obchodní ředitel Škody Transportation Jaromír Jelínek dodává, že konsorcium zvítězilo v tendru nejen cenou, ale hlavně kvalitou a technickým řešením už osvědčeného moderního vozidla RegioPanter.

„Ve Škodovce vyrobíme, odzkoušíme a zhomologujeme první dvě soupravy včetně všech nejnovějších změn podle přání zákazníka. Pro další objednaná vozidla následně vyrobíme hrubé stavby skříní, podvozky a trakční sety, které přistavíme do montáže vozidel na Slovensko,“ řekl Jelínek.

Jelínek dodal, že je rád, že vozy budou montovat na Slovensku ve spolupráci se ŽOS Trnava, kde mají mnohaleté zkušenosti. Věří prý, že se jejich spolupráce osvědčí a společně dodají slovenskému národnímu dopravci ZSSK moderní a kvalitní vozidla pro regionální dopravu.

Nové elektrické jednotky RegioPanter budou dodávány pro regionální provoz na všech elektrifikovaných tratích Slovenska pro rychlosti 160 kilometrů za hodinu a napětí 3 kV a 25 kV.

Ilustrační foto.
Penzisté nově berou v průměru 12 326 korun. Kde dostávají nejvíc a kde nejmíň?

Dodány budou dvě provedení elektrické jednotky. První s délkou 80 metrů a kapacitou 247 sedadel a druhé provedení dlouhé 106 metrů s kapacitou 343 sedadel. Každý vůz soupravy bude mít klasické uspořádání dvou podvozků a každá elektrická jednotka bude mít vždy tři hnací podvozky.

„Cestující ocení zejména pohodlné sezení, elektrické zásuvky, klimatizaci, stylové LED-osvětlení interiéru a vybavení vozidla prostorným moderním WC přístupným také invalidům. Soupravy nabídnou rovněž přehledný informační systém s monitory, vysoce výkonnou Wi-Fi, dostatek místa pro přepravu invalidů, dětských kočárků, jízdních kol a snadný a bezbariérový nástup pro všechny cestující,“ dodává Jaromír Jelínek.

Kromě Česka a Slovenska jezdí nízkopodlažní elektrické jednotky ze Škodovky také v Litvě a na Ukrajině a osobní vozy z dceřiné společnosti Transtech vozí cestující po Finsku. V současnosti probíhají dodávky šesti kusů push-pull vlaků pro německého zákazníka Deutsche Bahn.

Ministr průmyslu a obchodu Jan Mládek.
Mládek: Nedal jsem Číňanům garanci, proto nekoupili Škodu Transportation