„První z dlouhých tramvají by měla do Rigy dorazit 9. června, v řádu týdnů budou následovat dvě další. Během září až října bychom chtěli do Lotyšska odeslat zbylé tři tramvaje, čímž bychom kontrakt splnili ještě v předstihu oproti smluvním termínům," řekl generální ředitel Škody Transportation Josef Bernard.

Délce čtyřčlánkové tramvaje museli škodováčtí technici přizpůsobit testy. „Ve zkušební hale stála tramvaj rozdělená na dvou kolejích. Poslední článek byl připojen kabely, takže se vozidlo chovalo jako jedna souprava a pracovníci mohli provést většinu naplánovaných zkoušek," uvedl manažer projektu Petr Gregořica. Díky tomu, že testování v Plzni bylo rozsáhlé, čekají podle mluvčí tramvaj v Rize už jen některé bezpečnostní zkoušky a povinné ověřovací jízdy. Vozidla ForCity pro Rigu musí vydržet extrémní klimatické podmínky, například i čtyřicetistup­ňové mrazy.