Plzeňská firma vyrobila pro německého operátora Deutsche Bahn Regio šest moderních vysokokapacitních dvoupodlažních souprav včetně šesti lokomotiv. Tyto push-pull soupravy jsou určeny pro provoz na nejvýznamnější bavorské tratě Norimberk-Ingolstadt-Mnichov. Jedná se o lokomotivy 109E3 a moderní dvoupodlažní vysokorychlostní vozy soupravy MNE (Mnichov – Norimberg Express).

Ilustrační foto.
Jediný skandinávský výrobce kolejových vozidel převzal název Škoda

Vzdálenost mezi Mnichovem a Norimberkem ujedou za hodinu a 45 minut, budou tedy pouze o 30 minut pomalejší než vysokorychlostní soupravy ICE. Souprava byla již letos v září úspěšně prezentována na mezinárodním veletrhu kolejových vozidel Innotrans v Berlíně.

„Škodovka se řadí mezi světovou elitu výrobců kolejových vozidel ve třídě vysokorychlostní kolejové dopravy. Vydáním tohoto certifikátu tak slavíme mimořádný úspěch v procesu homologace, jejíž dokončení očekáváme počátkem roku 2019, kdy by mělo dojít k finálnímu schválení soupravy," říká generální ředitel Petr Brzezina.

Priorita vlastníka PPF

"Dokončení tohoto technicky náročného projektu je prioritou nového představenstva pod novým vlastníkem investiční a finanční skupinou PPF a v budoucnu podpoří naše obchodní plány na evropském trhu,“ dodává Brzezina.

Soupravy se skládají z řídícího vozu, koncového vozu, čtyř vložených vozů a lokomotivy řady Emil Zátopek 109E3 značky Škoda. Jsou konstruovány pro maximální rychlost 200 kilometrů v hodině a budou provozovány rychlostí nejvýše 190 kilometrů v hodině.

„Dodávky souprav byly posunuty o více než dva roky. Důvodem zpoždění byl především náročný vývoj tlakotěsných vozů a také testy celých souprav, které se v běžném provozu budou potkávat například v tunelu se soupravami ICE s rychlostí 300 kilometrů v hodině. Nyní je projekt vysokorychlostních dvoupodlažních souprav pro uživatele DB Regio téměř dokončen a první pasažéři se škodováckými vozy svezou na jaře příštího roku,“ doplňuje viceprezident pro obchod Zdeněk Majer.

Návrh nové tramvaje pro Plzeň
Škoda vyrobí pro Plzeň tramvaje za miliardu. Nikdo jiný se o zakázku nepřihlásil

Interiér vozu se klasicky dělí na první a druhou třídu a nově přibyl i dětský oddíl. Na přání zákazníka poskytuje souprava 676 míst k sezení. Každá souprava také nabízí 37 míst pro kola a několik míst pro osoby se sníženou schopností pohybu, která jsou doplněna o místa pro jejich doprovod. Soupravy mimo jiné dále nabízejí bezbariérový nástup, multifunkční prostory pro kočárky a kola, wi-fi a v neposlední řadě výrazně zlepší jízdní komfort pasažérů.

Škoda TransportationMezi výrobky Škody Transportation patří především nízkopodlažní tramvaje, elektrické lokomotivy, příměstské vlakové jednotky, soupravy metra, elektrobusy a trolejbusy, ale i řídící a pohonné systémy pro dopravní systémy. Firma má několik dceřiných společností v Česku například společnosti Škoda Electric, Škoda Vagonka nebo Pars nova. Další firmy jsou ale i v Německu, Finsku, Maďarsku a Rusku.

Ve svých společnostech v Česku zaměstnává více než pět tisíc lidí. Jen díky vysokým investicím do výzkumu a vývoje může Škoda Transportation přicházet pravidelně na trh s novými a moderními produkty, které si úspěšně nacházejí své místo na zahraničních trzích. Do výzkumu a vývoje investovala společnost za poslední tři roky přes tři miliardy korun.

Škoda Transportation
Razie v Plzni. Celníci zasahovali v areálech Škody Transportation