Nové auto, budoucnost pro výrobní závod v Mladé Boleslavi, je téměř hotové. Již se také rozběhly stavební práce poblíž třídy V. Klementa v Mladé Boleslavi, kde dojde k rozšíření výrobních hal a logistických prostor pro navýšení kapacity výroby modelu Octavia a právě výrobu nového auta.

Model, který má zatím pracovní název A-Entry je již téměř připraven. V současné době je podrobován přísným a náročným testům z hlediska jízdních vlastností, hlučnosti i bezpečnosti. Reportéři magazínu Velocity jej vyfotografovali při testech v indickém Aurangabádu, kde má Škoda Auto vlastní továrnu. Vůz je velmi dobře maskován, má falešné tvary okének i chladiče z plastu a celý vůz je zakrytý maskovací folií.

Nové auto bude pravděpodobně trochu podobné jinému vozu z koncernu Volkswagen, a to VW Jetta. Z rozměrů a tvaru karoserie lze odhadovat, že půjde o velmi pěkné auto s designovými prvky vycházejícími z nedávno představené studie Škoda Vision D. Je téměř jisté, že nová Škodovka bude mít podobnou masku chladiče či světlomety jako nedávno představená studie.

Modernější a levnější

„Určitě nové auto bude mít prvky z této studie. Já nepatřím mezi lidi, kteří dávají ostatním naději, že auto bude nějak vypadat, ale přitom ve skutečnosti v sériové výrobě by to tak nebylo,“ řekl Deníku šéf designu Jozef Kabaň na autosalonu v Ženevě. Nový vůz by měl být výrazně levnější než octavia a přitom by neměl být ochuzen o moderní technologie či komfort.

Kdy přesně se představí v plné kráse, není zatím jasné. Téměř jisté je, že Škodovka na podzim ve Frankfurtu představí nejmenší z modelů vycházející ze studie UP!, která se bude vyrábět v Bratislavě. Model A-Entry se pak nejspíš představí na jaře 2012 v Ženevě. „Chceme představit každého půl roku nové auto,“ nastiňuje domněnky šéf Škodovky Winfried Vahland. Do té doby by měla být doladěna i příprava výroby tak, aby se vůz mohl začít příští rok prodávat.

Škodovce zatím její záměry velmi dobře vycházejí. Ve čtvrtek oznámila, že zvýšila v prvním čtvrtletí zisk po zdanění o 61 procent na 3,33 miliardy korun. Tržby stouply o čtvrtinu na 65,6 miliardy korun. V eurech vzrostl zisk firmy díky výkyvům kurzu během roku o 72 procent a tržby o 33 procent.

Čtěte také: Škoda Auto: Nový vůz představíme každého půl roku