„Zahájení fungování této společnosti nám umožňuje vytvořit jeden z hlavních předpokladů k tomu, abychom dosáhli do roku 2025 pro značky Volkswagen a Škoda významného podílu na trhu,“ uvedl předseda představenstva Škoda Auto Bernhard Maier. Indie byla až dosud jedním z mála regionů na světě, kde se prodávalo poměrně málo vozidel německého koncernu Volkswagen.

K tomu, aby se tato situace zlepšila, mají napomoci speciálně zkonstruované nové typy vozů. Za ně jsou zodpovědní specialisté značky Škoda společně s indickými kolegy v novém technologickém centru ve městě Puné. To zahájilo svoji činnost letos v lednu.

Moderní platforma

Budou postaveny na moderní platformě, kterou původně Volkswagen vyvinul pro malé vozy typu Polo či Fabia. Zde však bude využita také pro větší auta, konkrétně pro SUV střední velikosti. Tento model, který bude mít jak design Škoda, tak i Volkswagen, se představí již v únoru v indickém Dillí, kde se uskuteční tradiční autosalon Auto Expo. Brzy poté budou následovat další modely, například v tomto regionu oblíbený automobil s karosérií typu sedan.

V současnosti disponuje nově založená společnost, kterou povede Ind Gurpratap Boparai, dvěma výrobními závody, z nichž jeden se nachází ve měsně Puné a druhý v Aurangábádu.

Bude také koordinovat záležitosti týkající se prodeje osobních vozů značek Audi, Lamborghini, Porsche, Škoda i Volskwagen. Každá z těchto značek si ovšem zachovává vlastní identitu a prodejní síť. V současnosti Škoda nabízí zákazníkům v Indii pro tento trh upravené varianty vozů Rapid, Octavia, Superb a Kodiaq. Volkswagen pak modely Polo, Ameo a Vento.