Nejprodávanějším modelem automobilky byla v červenci tradičně Octavia, která ale zaznamenala meziroční pokles o 6,1 procenta na 18 800 dodaných vozů. Největší propad dodávek hlásí model Superb, meziročně klesl o 31,9 procenta na 7100 aut.

CNG stanice slouží k plnění aut stlačeným zemním plynem. Ilustrační foto.
Máte vůz na plyn? Ušetříte na dani i dálniční známce

Vzrostl naopak prodej SUV. Kodiaq si meziročně polepšil o 25,2 procenta na 15 400 vozů, Karoq posílil o 28,2 procenta na 13 700 vozidel. Nového modelu Kamiq dodala firma o 81,1 procenta více, tedy 3900 kusů.

Nárůst v Evropě i doma

V západní Evropě vzrostly dodávky zákazníkům ve srovnání se stejným obdobím loňského roku o 12,3 procenta na celkem 45 600 vozů. V Německu, na největším evropském trhu, dodala Škoda zákazníkům 18 600 vozů a polepšila si tak o 16,2 procenta.

Ilustrační foto.
Pohonné hmoty opět zlevnily. Jsou nejnižší od dubna

Ve střední Evropě dodala Škoda zákazníkům 17,5 tisíce vozů, meziročně o 11,2 procenta více. V České republice převzali v červenci zákazníci 8000 nových vozů, meziročně o 12,1 procenta více. Ve východní Evropě bez Ruska vzrostly dodávky zákazníkům o 18,4 procenta na 4900 vozů. V Rusku posílila značka o 10,4 procenta na 7300 aut.

Čína ve znamení nejistoty

V Číně, na svém celosvětově největším trhu, zaznamenala Škoda v červenci celkem 21 100 dodaných vozů. Ve srovnání se stejným měsícem minulého roku to značí pokles o 15,7 procenta. "Trh s osobními vozy v Číně se i nadále vyznačuje obecnou zdrženlivostí a nejistotou," uvedla Škoda.

"Poprvé v historii našeho podniku jsme v červenci zákazníkům dodali více než sto tisíc vozů. Vysoká poptávka po modelech SUV nás velice těší a podtrhuje skutečnost, že jsme se s naší SUV ofenzívou trefili do černého," řekl člen představenstva Alain Favey.

Vizualizace nových elektrických jednotek pro lotyšské železnice
Obří zakázka. Škoda dodá do Lotyšska elektrické jednotky za šest miliard

Škoda Auto loni dodala celosvětově 1,25 milionu aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích.