Je to ještě česká továrna? Podle počtu českých dělníků jistě, ale podle počtu německých manažerů už asi těžko! Škodu Auto opouští její nejvyšší šéf Vratislav Kulhánek a je tak dalším Čechem, který opouští nejužší vedení firmy. Kulhánek byl předsedou dozorčí rady a v německém pojetí řízení firem je to nejdůležitější kontrolní orgán akciové společnosti. Představenstvo se dozorčí radě přímo zodpovídá.

Vratislav Kulhánek odchází z firmy dnes, protože přijal trochu neférovou nabídku a vzal post ve firmě AAA Auto, která narozdíl od Škodovky prodává ojetá auta. Sám Kulhánek k tomu uvedl, že ve firmě s ojetými auty bude mít více možností k přímému řízení firmy, než měl ve Škodě Auto.

Funkci předsedy představenstva Škody Kulhánek zastával od dubna 1997 a počínal si poměrně úspěšně.

Za jeho působení vzrostl prodej vozů, zvýšily se tržby i export. Automobilka uvedla na trh nové modelové řady Fabia, Superb a druhou generaci modelu Octavia. Během Kulhánkova působení v čele dozorčí rady pak přišly i modely Roomster a druhá generace Fabie.

V dozorčí radě automobilky tak zůstávají už jen dva Češi, které tam zvolili zaměstnanci – šéf odborářů Jaroslav Povšík a ekonom Jan Miller. Třetím členem, který v radě zůstal, je Dieter Pötsch. „Pan Pötsch byl navržen, že by se mohl stát novým předsedou Dozorčí rady Škoda,“ uvedl mluvčí koncernu Andreas Maurer. V radě bude chybět její čtvrtý člen. Tím by se teoreticky mohl stát bývalý šéf představenstva Detlef Wittig.

Ještě horší situace s poměrem českých manažerů je ve firemním představenstvu. Tam už je pouze jediný Čech, tedy personální šéf Martin Jahn.

Škoda Auto zvýšila za první tři čtvrtletí zisk před zdaněním o 39,3 procenta na 14,8 miliardy korun.